Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorSkoková, Jana
dc.date.accessioned2021-11-19T12:54:07Z
dc.date.available2021-11-19T12:54:07Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2313
dc.description.abstractPráce v první části teoreticky popisuje stav náboženské situace v Evropě, zabývá se historií postupné sekularizace Evropy, sociologicky popisuje současný stav společnosti vzhledem k náboženství. Závěr první části podává shrnutí teoretických poznatků o náboženské situaci v Evropě v souvislosti s výukou náboženství. Druhá část práce se zabývá výukou náboženství v jednotlivých evropských státech. Základem druhé části je empirická studie ze šestnácti evropských zemí H.G. Ziebertze: "How Teachers in Europe Teach Religion". Práce předkládá výsledky studie a zpracovává je do obecných závěrů. Podrobněji se zabývá problematikou současné české situace výuky náboženství ve vztahu k celkovému společenskému klimatu.cze
dc.format103 s.
dc.format103 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsekularizacecze
dc.subjectpluralitní společnostcze
dc.subjectnáboženská situacecze
dc.subjectglobalizace a individualizace náboženstvícze
dc.subjectkulturní pluralitacze
dc.subjectvýuka náboženstvícze
dc.subjectmetody vyučování náboženstvícze
dc.subjectvyučování v náboženstvícze
dc.subjectvyučování z náboženstvícze
dc.subjectvyučování o náboženstvícze
dc.subjectKey Words: secularisationeng
dc.subjectpluralist societyeng
dc.subjectreligious situationeng
dc.subjectglobalisation and individualisation of religioneng
dc.subjectcultural pluralityeng
dc.subjectteaching religioneng
dc.subjectmethods of teaching religioneng
dc.subjectteaching in religioneng
dc.subjectteaching from religioneng
dc.subjectteaching about religioneng
dc.titleNáboženství jako součást školní edukace v různých zemích Evropycze
dc.title.alternativeReligion as Part of School Education in Various European Countrieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag19911
dc.description.abstract-translatedReligion as Part of School Education in Various European Countries The thesis in its first part describes the state of religious situation in Europe, it deals with the history of gradual secularisation of Europe, and it goes through the current state of the society as it regards the religion in social terms. The first part of the thesis is concluded by a summary of the theoretical knowledge on religious situation in Europe as far as the teaching of religion is concerned. The second part of the thesis concentrates on teaching religion in individual European states. It is based on an empirical study conducted in sixteen European states by H.G. Ziebertz called: "How Teachers in Europe Teach Religion". The thesis presents the results of the study and concludes them into general conclusions. It analyses the current state of teaching religion in the Czech Republic in more details with respect to general social climate there.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam