Konfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí?
Abstrakt
Hlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu katecheze a jejím dějinám. Dále porovnáváme konfesní a nekonfesní způsob výuky, přičemž jako alternativu shledáváme výuku náboženství zaměřenou na kulturní kontext. Pozornost věnujeme pojmu sekulární společnost a z toho plynoucím důsledkům ohledně výuky náboženství. Hledáme cíle a obsahy výuky náboženství v jednotlivých církevních dokumentech s přihlédnutím na nevěřící žáky. V poslední části práce se věnujeme vývojové psychologii, vývoji náboženského úsudku dětí a osobnosti pedagoga. Samotný závěr pak hledá východiska k výuce zaměřené na kulturní kontext.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Náboženství jako součást školní edukace v různých zemích Evropy
Skoková, Jana (Jihočeská univerzita, 2012)Práce v první části teoreticky popisuje stav náboženské situace v Evropě, zabývá se historií postupné sekularizace Evropy, sociologicky popisuje současný stav společnosti vzhledem k náboženství. Závěr první části podává ... -
Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze.
Odehnalová, Barbora (Jihočeská univerzita, 2016)Diplomová práce si pokládá dvě otázky, Jak promýšlejí děti ve věku 12 15 let biblické texty? A Jak lze pomocí Filosofie pro děti podněcovat promýšlení víry u dětí ve věku 12 15 let? Pro zodpovězení těchto otázek jsem ... -
Náměty do výuky geografie náboženství na 2. stupni základní školy se zaměřením na nadoborové kompetence
Tomková, Jaroslava (Jihočeská univerzita, 2018)Diplomová práce se zabývá náměty do výuky geografie náboženství na 2. stupni základní školy. Cílem práce je vytvoření vlastního výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství, který bude v žácích rozvíjet klíčové ...