Náboženství jako součást školní edukace v různých zemích Evropy
Abstrakt
Práce v první části teoreticky popisuje stav náboženské situace v Evropě, zabývá se historií postupné sekularizace Evropy, sociologicky popisuje současný stav společnosti vzhledem k náboženství. Závěr první části podává shrnutí teoretických poznatků o náboženské situaci v Evropě v souvislosti s výukou náboženství.
Druhá část práce se zabývá výukou náboženství v jednotlivých evropských státech. Základem druhé části je empirická studie ze šestnácti evropských zemí H.G. Ziebertze: "How Teachers in Europe Teach Religion". Práce předkládá výsledky studie a zpracovává je do obecných závěrů. Podrobněji se zabývá problematikou současné české situace výuky náboženství ve vztahu k celkovému společenskému klimatu.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Konfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí?
Smítková, Alena (Jihočeská univerzita, 2013)Hlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu ... -
Problematika geografie náboženství ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy
Vlažná, Denisa (Jihočeská univerzita, 2015)Diplomová práce se zabývá výukou geografie náboženství v hodinách zeměpisu na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství. ... -
Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze.
Odehnalová, Barbora (Jihočeská univerzita, 2016)Diplomová práce si pokládá dvě otázky, Jak promýšlejí děti ve věku 12 15 let biblické texty? A Jak lze pomocí Filosofie pro děti podněcovat promýšlení víry u dětí ve věku 12 15 let? Pro zodpovězení těchto otázek jsem ...