Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvarcová, Marie
dc.contributor.authorVargová, Vendula
dc.date.accessioned2021-11-25T06:49:24Z
dc.date.available2021-11-25T06:49:24Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-09-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/7162
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce bylo odkrýt příležitosti a identifikovat hrozby pro vybranou firmu a navrhnout firmě využití získaných informací. V teoretické části diplomové práce jsem čerpala informace o provedení situační analýzy a dále pak o metodách analýzy marketingového prostředí a SWOT analýzy. Pro zjištění příležitostí a hrozeb v praktické části diplomové práce jsem zvolila Československou obchodní banku, a. s., která působí jako univerzální banka v České republice. Pro tyto účely byla použita SWOT analýza. Před provedením SWOT analýzy bylo nutné nejdříve vypracovat analýzu marketingového prostředí podniku. Makroprostředí firmy jsem analyzovala prostřednictvím STEP analýzy. Mikroprostředí banky jsem vyhodnotila pomocí Porterova modelu pěti sil a k analýze společnosti jsem provedla finanční analýzu vybraných ekonomických údajů a poměrových ukazatelů z výročních zpráv za sledované období roku 2010 až 2014. Provedením SWOT analýzy byly odkryty následující příležitosti: růst počtu obyvatel, rostoucí počet domácností s osobním počítačem a připojením k internetu, rozvoj smartbankingu a propojení distribučních sítí. Nejvýznamějším ohrožením pro banku je růst rivality mezi konkurenty, růst vyjednávací síly zákazníků, ohrožení formou substitutů, konec platnosti smlouvy s Českou poštou a zamýšlené převedení České pošty na franšízu. Abych naplnila cíle práce, navrhla jsem bance následující doporučení: specializované produkty pro děti a mládež a kampaň s veřejnou soutěží, dále alternativní distribuční kanály, virtuální videobankéře a virtuální pobočky, soutěžní a anketní aplikace na sociálních sítích, rozvoj smartbankingu, propojení distribučních sítí a sloučení obchodních značek. Z hlediska ohrožení doporučuji snížit poplatky za vedení účtů, zvýšit úrokovou sazbu na účtech, vytvořit dotazníky ohledně odchodovosti klientů, vyšší provize z prodejů a podílů pro Českou poštu a v neposlední řadě benefity a školení pro zaměstnance České pošty.cze
dc.format112 s. + 23 s. přílohy
dc.format112 s. + 23 s. přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpříležitosticze
dc.subjectohroženícze
dc.subjectkonkurencecze
dc.subjectsubstitutcze
dc.subjectanalýza marketingového prostředícze
dc.subjectSWOT analýzacze
dc.subjectopportunitieseng
dc.subjectthreatseng
dc.subjectcompetitorseng
dc.subjectsubstituteseng
dc.subjectmarketing environment analysiseng
dc.subjectSWOT analysiseng
dc.titleHrozby a příležitosti pro vybranou firmucze
dc.title.alternativeThreats and Opportunities for the selected companyeng
dc.title.alternative-cze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag32859
dc.description.abstract-translatedThe main aim of the thesis was to uncover opportunities and to identify threats for the selected company and offer the firm use of the information obtained. In the theoretical part of the thesis I used the information to perform a situational analysis and further analysis of the methods of marketing environment and SWOT analysis. To determine the opportunities and threats in the practical part of my thesis, I chose Československá obchodní banka, a. s. , which operates as a universal bank in the Czech Republic. SWOT analysis was used for these purposes. Before performing a SWOT analysis it was necessary to first develop an analysis of the marketing environment of the company. I used STEP analysis to analyse the company's macro environment. The bank's microenvironment was evaluated using Porter's five forces model analysis, and to analyse the company I made financial analysis of selected economic data and financial ratios from the annual reports for the period 2010 up to 2014. The SWOT analysis that was performed uncovered the following opportunities: population growth, an increasing number of households with a personal computer and Internet connection, smart banking development and interconnection of distribution networks. The most significant threat to the bank is growth in rivalry among competitors, increased bargaining power of customers, threat in the form of substitutes, the end of the contract with Česká pošta and the planned transfer of Česká pošta to a franchise. To achieve the objectives of the work, I suggested to the bank the following recommendations: specialized products for children and young adults with public campaign events, as well as alternative distribution channels, virtual Video Banker and virtual branches, competition and poll applications on social networks, Smart banking development, interconnection of distribution networks and merging brands. In terms of threats I recommend reducing the fees for account maintenance, increase the interest rate on accounts, create questionnaires regarding clients who close their account, higher commissions on sales and investments for Česká pošta, and last but not least, benefits and training for employees of Česká pošta.eng
dc.date.accepted2015-10-07
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam