• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hrozby a příležitosti pro vybranou firmu

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.676Mb)
    Posudek vedoucího práce (15.70Kb)
    Posudek oponenta práce (16.81Kb)
    Průběh obhajoby práce (92.92Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Vargová, Vendula
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Hlavním cílem diplomové práce bylo odkrýt příležitosti a identifikovat hrozby pro vybranou firmu a navrhnout firmě využití získaných informací. V teoretické části diplomové práce jsem čerpala informace o provedení situační analýzy a dále pak o metodách analýzy marketingového prostředí a SWOT analýzy. Pro zjištění příležitostí a hrozeb v praktické části diplomové práce jsem zvolila Československou obchodní banku, a. s., která působí jako univerzální banka v České republice. Pro tyto účely byla použita SWOT analýza. Před provedením SWOT analýzy bylo nutné nejdříve vypracovat analýzu marketingového prostředí podniku. Makroprostředí firmy jsem analyzovala prostřednictvím STEP analýzy. Mikroprostředí banky jsem vyhodnotila pomocí Porterova modelu pěti sil a k analýze společnosti jsem provedla finanční analýzu vybraných ekonomických údajů a poměrových ukazatelů z výročních zpráv za sledované období roku 2010 až 2014. Provedením SWOT analýzy byly odkryty následující příležitosti: růst počtu obyvatel, rostoucí počet domácností s osobním počítačem a připojením k internetu, rozvoj smartbankingu a propojení distribučních sítí. Nejvýznamějším ohrožením pro banku je růst rivality mezi konkurenty, růst vyjednávací síly zákazníků, ohrožení formou substitutů, konec platnosti smlouvy s Českou poštou a zamýšlené převedení České pošty na franšízu. Abych naplnila cíle práce, navrhla jsem bance následující doporučení: specializované produkty pro děti a mládež a kampaň s veřejnou soutěží, dále alternativní distribuční kanály, virtuální videobankéře a virtuální pobočky, soutěžní a anketní aplikace na sociálních sítích, rozvoj smartbankingu, propojení distribučních sítí a sloučení obchodních značek. Z hlediska ohrožení doporučuji snížit poplatky za vedení účtů, zvýšit úrokovou sazbu na účtech, vytvořit dotazníky ohledně odchodovosti klientů, vyšší provize z prodejů a podílů pro Českou poštu a v neposlední řadě benefity a školení pro zaměstnance České pošty.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/7162
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV