dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Tůmová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:28:26Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:28:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39446 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá tématem primární prevence rizikového chování na středních odborných školách v okrese České Budějovice. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit a popsat, jaké typy preventivních programů jsou v oblasti prevence rizikového chování na vybraných středních odborných školách v okrese České Budějovice realizovány. Dalším cílem bylo zjistit a popsat, jaké strategie vybrané střední odborné školy v okrese České Budějovice uplatňují při řešení výskytu rizikového chování. Pro sběr informací jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu, který probíhal metodou dotazování, formou polostrukturovaného rozhovoru. V rámci výzkumu jsem oslovila jedenáct středních odborných škol v okrese České Budějovice, z nichž deset škol bylo ochotno spolupracovat. Po domluvě se školními metodiky prevence či s jinými osobami pověřenými zajišťováním prevence jsem realizovala rozhovory, které probíhaly se zmíněnými osobami v prostorách těchto škol. Výsledky výzkumu ukazují, že v rámci prevence se všechny zahrnuté školy řídí metodickými pokyny Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Prevence je nejčastěji zajišťována formou přednášek, besed, adaptačních kurzů a také zážitkových programů. Mezi nejčastější strategie v případě výskytu rizikového chování u studentů patří informování rodičů a následně pohovor s rizikovým studentem. V případě výskytu konkrétního rizikového chování se snaží prevenci zaměřovat na tuto problematiku. Bakalářská práce může sloužit jako podklad pro metodiky prevence, pedagogy, sociální pracovníky, a všechny ostatní, kteří se zabývají problematikou rizikového chování studentů na středních školách, a svými poznatky může zároveň posloužit při sestavování Minimálního preventivního programu. | cze |
dc.format | 75 s. | |
dc.format | 75 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Primární prevence | cze |
dc.subject | Rizikové chování | cze |
dc.subject | Střední odborná škola | cze |
dc.subject | Školní metodik prevence | cze |
dc.subject | Minimální preventivní program | cze |
dc.subject | Primary prevention | eng |
dc.subject | Risk behaviour | eng |
dc.subject | Secondary school | eng |
dc.subject | School prevention methodologist | eng |
dc.subject | Minimal prevention programme | eng |
dc.title | Primární prevence rizikového chování na středních odborných školách v okrese České Budějovice | cze |
dc.title.alternative | Primary prevention of risk behaviour at secondary schools in the region České Budějovice | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54666 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the topic of primary prevention of risk behaviour at secondary schools in the region České Budějovice. It is divided into theoretical and practical part. The first aim of this bachelor thesis was to find out and describe which types of prevention programmes are realised in the field of risk behaviour prevention on chosen secondary schools in the region České Budějovice. Other aim was to describe which strategies do the chosen secondary schools in the region České Budějovice apply when solving the presence of risk behaviour. For data gathering I chose the qualitative type of research, which took place by means of interviewing, in the form of semi-structured interview. Within the research, I asked eleven secondary schools in the region České Budějovice, ten of them were willing to cooperate. After an agreement with schools methodologists or other people in charge of securing the prevention, I realised the interviews, which took place with the aforementioned people, in the school premises. The results of the research show that within the prevention, all included schools abide by methodical instructions from the Ministry of education, youth and sports. The prevention is most often secured by means of lectures, discussions, adaptation courses and experience programmes. Among the most often occurring strategies in the case of presence of risk behaviour is firstly informing the parents, then also talking to the student at risk. In the case of occurrence of particular risk behaviour, the schools try to focus their prevention on this particular problematic. The bachelor thesis can serve as a background for the school prevention methodologists, pedagogues, social workers and all others, who deal with the problematic of risk behaviour at secondary schools, it can also serve with their findings to create Minimal prevention programme. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-07 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce ve veřejné správě | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální politika a sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hricová, Alena | |