• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Plánování volnočasových aktivit v rodině s dítětem s poruchou autistického spektra

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (689.2Kb)
    Posudek vedoucího práce (735.8Kb)
    Posudek oponenta práce (906.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (594.8Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Štekerová, Lucie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se v teoretické části věnuje definici autismu, dále jsou zde popsány jeho druhy, jaký je výskyt v populaci a jaká je příčina této poruchy, což je velice diskutované téma mezi odborníky. V poslední řadě se tato část zaměřuje na diagnostiku, kdo ji v České republice provádí a jaké jsou diagnostické materiály. Další kapitola se zaměřuje na rodinu s dítětem se zdravotním postižením. Je zde uvedena definice rodiny, její typy, funkce a způsob, jak se rodiče vyrovnávají s narozením dítěte se zdravotním postižením. V poslední kapitole teoretické části jsou zmíněny organizace v Jihočeském kraji věnující se rodinám s dětmi s poruchou autistického spektra. V praktické části jsou uvedeny stručné anamnézy dětí, převážně s Aspergerovým syndromem, dětským autismem a také s vysoce funkčním autismem, jejichž rodiče mi poskytli rozhovor. Dále je zde provedena analýza těchto rozhovorů. Celkovým cílem práce bylo zjistit, jak probíhá plánování volnočasových aktivit v rodině s dítětem s poruchou autistického spektra. Z celkového výzkumu vyplývá, že ačkoli je péče o dítě s takovým zdravotním postižením obtížná, našla si většina rodin způsob, jak plánovat volný čas, aby si ho užila celá rodina, přestože to není zcela jednoduché. Hlavní je, aby dítě informovali v dostatečném předstihu o tom, co se bude dít a nedošlo tak k afektu nebo k dalším negativním reakcím. Důležité je při plánování zohlednit, aby aktivita byla provozována na vhodném místě, tedy tam, kde se dítě bude cítit spokojeně a najde zde bod svého zájmu. Zároveň to musí být zajímavé i pro ostatní členy rodiny. Přesto se můžeme u některých rodin setkat s dělením jejich členů při volnočasových aktivitách. Jeden z faktorů, který se podílí na plánování volného času je ekonomická situace rodiny, tudíž je činnost přizpůsobována finančním možnostem. Dále je potřeba se řídit rozpoložením, ve kterém se dítě nachází, jelikož při špatné náladě může dojít k afektu a celý program volnočasové aktivity je tím narušen nebo je nutné ho zrušit.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39429
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV