dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Kůsová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:27:35Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:27:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39415 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zpracovaná na téma Informovanost rodičů žáků ZŠ o službách školního speciálního pedagoga. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji systému vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na ZŠ, která je popsána v Kapitole první. Druhá Kapitola mapuje nabízené školní a školské poradenské služby. Pozici školního speciálního pedagoga řeší Kapitola třetí.
Praktická část se zabývá cíli práce a zpracovává výzkumné otázky. Cílem práce bylo zjistit, jak je rodičům žáků ZŠ nabízena služba školního speciálního pedagoga a jaká je spolupráce rodičů žáků ZŠ se školním speciálním pedagogem. Na základě cílů byly stanovené dvě výzkumné otázky, které zkoumají, jakým způsobem jsou rodiče informováni o službách školního speciálního pedagoga. Druhá část je zaměřená na otázku oblastí, ve kterých spolupráce rodičů se školním speciálním pedagogem probíhá.
K dosažení cíle byl zvolený kvalitativní výzkum, založený na dotazování školních speciálních pedagogů. Rozhovor byl vedený v tématech informovanosti o službách pro rodiče a na oblast spolupráce.
Z výsledků vyplývá, že školní speciální pedagogové ze svého pohledu dostatečně informují rodiče o svých službách. Informace rodiče naleznou na webových stránkách školy nebo je získají od školních speciálních pedagogů. Rozhodujícím faktorem informovanosti vnímají školní speciální pedagogové postoj rodičů. Oblast spolupráce školního speciálního pedagoga a rodičů je směřována k potřebám žáka.
Výsledky této práce mohou být zajímavé pro studenty speciální pedagogiky,
kteří se chtějí věnovat práci školního speciálního pedagoga. Výsledky práce mohou být užitečné pro rodiče, kterým může změnit pohled na práci školního speciálního pedagoga a vyzvat je ke spolupráci. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní speciální pedagog | cze |
dc.subject | žák se speciálně vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cze |
dc.subject | special school educator | eng |
dc.subject | pupil with special education needs | eng |
dc.subject | inclusive education | eng |
dc.title | Informovanost rodičů žáků ZŠ o službách školního speciálního pedagoga | cze |
dc.title.alternative | The Awareness of Parents of Elementary School Pupils Regarding Special Educationist Services | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54622 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on the awareness of parents of elementary school pupils regarding special educator services. The thesis is divided into a theoretical and practical section. In the theoretical section, the author discusses the system of educating pupils with special educational needs at elementary schools, which is described in the first chapter. The second chapter explores school and school counselling services that are offered. The position of special school educator is dealt with in chapter three.
The practical section deals with the aims of the thesis and processes research questions. The aim of the thesis was to find out how services of school special educators are offered to parents of elementary school pupils and what the cooperation between the parents of elementary school pupils and special school educators is like. Based on the objectives, two research questions were identified. The questions explore how well-informed parents are about the services of special school educators.
The second section focuses on areas in which parents cooperate with special school educators. To achieve this goal, the author has chosen the qualitative research method based on questioning special school educators. The topic of the interview dealt with awareness of services for parents and about cooperation.
The results suggest that, in their view, special school educators sufficiently inform parents about their services. Parents can find information on the web sites of schools or from special school educators. A decisive factor in terms of awareness from the view of special school educators is the perceived attitude of parents. The area of cooperation between the special school educators and the parents is directed towards the needs of the pupil.
The results of this thesis can be interesting for students in the field of special education who want work as a special school educator. The usefulness of these results can change parents' view on the work of special school educators and call on them to cooperate. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Březinová, Andrea | |