dc.contributor.advisor | Havlisová, Helena | |
dc.contributor.author | Klausová, Karolina | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:27:26Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:27:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39410 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje sluchové percepce u dětí s narušenou komunikační schopností v logopedické třídě mateřské školy. Hlavním cílem empirické části práce bylo sestavit zásobník cvičení, který by mohl sloužit k rozvoji sluchové percepce u dětí s narušenou komunikační schopností ve věku od 5 do 7 let, a to v následujících oblastech sluchové percepce akustická diferenciace, analýza a syntéza, sluchová paměť, koncentrace sluchové pozornosti a schopnost percepce rytmu. Dílčím cílem praktické části bylo daná cvičení vyzkoušet v provozu logopedické třídy mateřské školy.
Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dítěte předškolního věku, narušenou komunikační schopnost, možnosti logopedické péče v České republice a percepční schopnosti a dovednosti, podrobněji pak na percepci sluchovou. V části empirické byla použita kvalitativní výzkumná strategie s využitím metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru, a následně metody zúčastněného pozorování. Výběrový soubor tvořilo celkem 17 dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností navštěvující dvě různé logopedické třídy mateřské školy v České republice.
Z rozhovorů a z teoretických východisek byl sestaven zásobník cvičení pro děti s narušenou komunikační schopností ve věku 5 7 let, který byl následně prakticky vyzkoušen v provozu dvou mateřských škol. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cze |
dc.subject | logopedická třída mateřské školy | cze |
dc.subject | sluchová percepce | cze |
dc.subject | Child of preschool age | eng |
dc.subject | disturbed communication ability | eng |
dc.subject | logopaedic class of common nursery school | eng |
dc.subject | hearing perception | eng |
dc.title | Možnosti rozvíjení percepčních schopností a dovedností u dětí s narušenou komunikační schopností (NKS) v logopedické třídě mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | Possibilities of developing perceptual abilities and skills of children with disturbed communication ability in a logopaedic class of a common nursery school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54616 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with possibilities of developing perceptual abilities and skills of children with disturbed communication ability in a logopaedic class of common nursery school. The main aim of the thesis is to compile a training stack that could serve to develop hearing perception for children with disturbed communication ability aged from 5 to 7 years in the following areas of hearing perception acoustic differentiation, analysis and synthesis, auditory memory, concentration of auditory attention and rhythm perception. The partial aim of the practical part is to try out the exercises in the logopaedic class of a common nursery school.
The text is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part focuses on the characteristics of preschool child, disturbed communication ability, opportunities for logopaedics care in the Czech Republic, and perceptual skills and abilities, and more precisely perceptual hearing. The practical part contains a qualitative research strategy, where the methods of semi-structured interview and participant observation are used. The research group consists of 17 children of preschool age with disturbed communication ability attending two different logopaedic class of a common nursery school in the Czech Republic.
Based on the semi-structured interview and from the theoretical part a stack of exercises for children with disturbed communication ability aged from 5 to 7 years was set up, which was practically tested in two common nursery schools. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jičínská, Jana | |