dc.contributor.advisor | Březinová, Andrea | |
dc.contributor.author | Bošková, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:27:11Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:27:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39402 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem bakalářské práce s názvem "Specifika výchovy a vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra" je, jak již název vypovídá, představit specifika ve výchově a vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra. S hlavním cílem se pojí tři výzkumné otázky, jedna hlavní a dvě specifické. Tyto otázky by měly přinést odpovědi na to jaké přístupy, specifika a pomůcky jsou při vzdělávání daných žáků využívány.
Samotná práce je členěna kromě úvodu a závěru do dvou částí, na teoretickou a praktickou část. Každá tato část se dále dělí do několika kapitol a podkapitol. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly rozdělené do několika podkapitol. Tyto kapitoly se věnují především vymezení pojmu porucha autistického spektra, systému výchovy a vzdělávání žáků s PAS a výchovně vzdělávacím intervencím užívaných u žáků s PAS zvláště strukturovanému učení, které patří mezi základní specifika u daných žáků.
V praktické části je vymezen cíl této bakalářské práce a výzkumné otázky s ním spojené. Následuje popis vybraných metod výzkumného šetření a techniky sběru dat. Dále je zde kapitola věnující se realizaci výzkumného šetření, po které následuje kapitola Výsledky, kde jsou vypracovány případové studie.
Pro splnění cíle výzkumného šetření byla uplatněna metoda zúčastněného pozorování. Díky této metodě byly získány poznatky dále uplatněné v této bakalářské práci. Pro úplnost a celistvost případových studií byly vedeny rozhovory s rodiči žáků a speciálními pedagogy.
Pomocí zvolených metod a případových studií byly charakterizovány pedagogické přístupy a využívané pomůcky. Mezi hlavní specifika výchovy a vzdělání žáků
s poruchou autistického spektra patří především strukturované učení a individuální přístup s přihlédnutím k jednotlivým zvláštnostem jedince. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Porucha autistického spektra | cze |
dc.subject | autismus | cze |
dc.subject | strukturované učení | cze |
dc.subject | Autistic spectrum disorder | eng |
dc.subject | autism | eng |
dc.subject | structured teaching | eng |
dc.title | Specifika výchovy a vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra | cze |
dc.title.alternative | Specifications for Education of Students with Autism Spectrum Disorder | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54606 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is called Specifics for Education of Students with Autism Spectrum Disorder and the main aim is to characterize specifics for education of students with autism spectrum disorder. For the main aim of this thesis are important three research questions, one main question and two specific questions. These questions should provide answers to what approaches, specifics and tools are used during the education of mentioned students.
The thesis itself is split into theoretical and practical part, in additon to this, it contains also Introduction and Conclusion. Both parts contain several chapters and subchapters. The theoretical part contains one chapter split into three subchapters. These subchapters are mostly about defining ''autism spectrum disorder" (ASD), about the system of education of students with ASD and about educational interventions used during education of students with ASD, especially structured teaching, which belongs among main specifics used by given students.
In the practical part is described the aim of this thesis and the research questions. Then follows the description of the chosen methods of the research and the collection of the data.
Then follows the chapter, which concerns the realization of the research. The next chapter is the chapter called The Results, which contains the case studies.
For accomplishing the objective of the research was used the method of participant observation. Thanks to this method were gained findings used later in this thesis. For obtaining the complete case studies, the parents of the observed children and their special pedagogues were interviewed.
By using these chosen methods and the case studies, the pedagogical approaches and used tools were characterized. Among the main specifics for the education of students with ASD belong the individual approach with consideration of individual peculiarity of every student. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jičínská, Jana | |