dc.contributor.advisor | Francová, Hana | |
dc.contributor.author | Pilecká, Simona | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:26:13Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:26:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39368 | |
dc.description.abstract | V současné době se v naší společnosti stále častěji objevují názory, že dítě by mělo být bráno jako rovnocenný partner dospělého. K tomu, aby se z dítěte stal opravdový partner, je však třeba, aby dospělí dokázali vhodným způsobem dítě vést a předávat
mu znalosti a dovednosti do jeho života. Sociální pracovník bývá jedním z prvních odborníků, kteří pracují s rodiči dětí, když se objeví potíže a může je v jejich přístupu podpořit nebo jim doporučit odbornou pomoc, pokud to dítě a situace v rodině vyžaduje. V bakalářské práci jsem se zaměřila na to, jaké výchovné přístupy rodiče využívají a zda je může sociální pracovník svým přístupem ovlivnit.
Cílem práce bylo zjistit, jaké výchovné přístupy rodiče běžně využívají při výchově,
zda vědí, kde si potřebné informace mohou zjistit a zda je pro ně dostupné poradenství, pokud jej potřebují. Dále jsem zjišťovala, zda a jakým způsobem může sociální pracovník ovlivnit výchovný přístup rodičů a jak jsou z pohledu rodičů nahlíženy tělesné tresty.
V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na zmapování výchovných přístupů, možnosti jejich kombinování a přizpůsobení výchovy jednotlivcům,
a to od narození až do školního věku.Praktická část zahrnuje rozhovory s rodiči dětí, kteří vyhledali odbornou pomoc kvůli výchovným problémům svých dětí
a se sociálními pracovníky, kteří s těmito rodiči a dětmi pracují.
Pro získání odpovědi na výzkumné otázky jsem zvolila kvalitativní výzkum a zjištěná data jsem zpracovala metodou trsů, tj. vyhledáváním stejných nebo podobných znaků. | cze |
dc.format | 58 s. (13 981 znaků) | |
dc.format | 58 s. (13 981 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | výchovné přístupy | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | trest | cze |
dc.subject | odměna | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | sociální práce | cze |
dc.subject | sociální pracovník | cze |
dc.subject | parenting | eng |
dc.subject | parenting approaches | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | punishment | eng |
dc.subject | reward | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | social work | eng |
dc.subject | social worker | eng |
dc.title | Užití výchovných přístupů v rodinách z pohledu sociálního pracovníka | cze |
dc.title.alternative | The Use of Educational Attitudes in Families from the Perspective of Social Worker | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54480 | |
dc.description.abstract-translated | At present, there is a growing tendency in our society to think that a child should be considered an equal partner to adult. In order for the child to become an equal partner, it is necessary that the adults manage to lead the child in a proper way, as well as to pass their knowledge and skills on the child's life. Social worker is one of the first professionals who work with parents, when there troubles occur, and who can support their approach and recommend professional help, if it is required by the child or situation. In the Bachelor Thesis, I have been focusing on the different approaches taken by parents and whether social worker is able to influence them through their own approach.
The goal of the thesis was to determine what approaches parents usually take when raising their children, whether they know where to look for necessary information and whether there is consultancy available for them, when they need one. Furthermore, I was trying to find out whether and how can social worker influence the parenting approach and what parents think of physical punishments.
In the theoretical part of the Bachelor Thesis, there is mapping of educational approaches, ways of combining them and adapting education to individuals from birth to school age. The practical part comprises interviews with parents who were seeking professional help due to the educational problems of their children and social workers that have been working with these children and their parents.
To get the answers to the research questions, I conducted a quantitative research and then processed the collected data through cluster analysis, i.e. through searching for the same or similar characteristics. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-07 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce ve veřejné správě | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální politika a sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Urbanová, Vlastimila | |