Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorPilecká, Simona
dc.date.accessioned2022-03-09T07:26:13Z
dc.date.available2022-03-09T07:26:13Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39368
dc.description.abstractV současné době se v naší společnosti stále častěji objevují názory, že dítě by mělo být bráno jako rovnocenný partner dospělého. K tomu, aby se z dítěte stal opravdový partner, je však třeba, aby dospělí dokázali vhodným způsobem dítě vést a předávat mu znalosti a dovednosti do jeho života. Sociální pracovník bývá jedním z prvních odborníků, kteří pracují s rodiči dětí, když se objeví potíže a může je v jejich přístupu podpořit nebo jim doporučit odbornou pomoc, pokud to dítě a situace v rodině vyžaduje. V bakalářské práci jsem se zaměřila na to, jaké výchovné přístupy rodiče využívají a zda je může sociální pracovník svým přístupem ovlivnit. Cílem práce bylo zjistit, jaké výchovné přístupy rodiče běžně využívají při výchově, zda vědí, kde si potřebné informace mohou zjistit a zda je pro ně dostupné poradenství, pokud jej potřebují. Dále jsem zjišťovala, zda a jakým způsobem může sociální pracovník ovlivnit výchovný přístup rodičů a jak jsou z pohledu rodičů nahlíženy tělesné tresty. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na zmapování výchovných přístupů, možnosti jejich kombinování a přizpůsobení výchovy jednotlivcům, a to od narození až do školního věku.Praktická část zahrnuje rozhovory s rodiči dětí, kteří vyhledali odbornou pomoc kvůli výchovným problémům svých dětí a se sociálními pracovníky, kteří s těmito rodiči a dětmi pracují. Pro získání odpovědi na výzkumné otázky jsem zvolila kvalitativní výzkum a zjištěná data jsem zpracovala metodou trsů, tj. vyhledáváním stejných nebo podobných znaků.cze
dc.format58 s. (13 981 znaků)
dc.format58 s. (13 981 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvýchovné přístupycze
dc.subjectrodinacze
dc.subjecttrestcze
dc.subjectodměnacze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectsociální pracovníkcze
dc.subjectparentingeng
dc.subjectparenting approacheseng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectpunishmenteng
dc.subjectrewardeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectsocial workeng
dc.subjectsocial workereng
dc.titleUžití výchovných přístupů v rodinách z pohledu sociálního pracovníkacze
dc.title.alternativeThe Use of Educational Attitudes in Families from the Perspective of Social Workereng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54480
dc.description.abstract-translatedAt present, there is a growing tendency in our society to think that a child should be considered an equal partner to adult. In order for the child to become an equal partner, it is necessary that the adults manage to lead the child in a proper way, as well as to pass their knowledge and skills on the child's life. Social worker is one of the first professionals who work with parents, when there troubles occur, and who can support their approach and recommend professional help, if it is required by the child or situation. In the Bachelor Thesis, I have been focusing on the different approaches taken by parents and whether social worker is able to influence them through their own approach. The goal of the thesis was to determine what approaches parents usually take when raising their children, whether they know where to look for necessary information and whether there is consultancy available for them, when they need one. Furthermore, I was trying to find out whether and how can social worker influence the parenting approach and what parents think of physical punishments. In the theoretical part of the Bachelor Thesis, there is mapping of educational approaches, ways of combining them and adapting education to individuals from birth to school age. The practical part comprises interviews with parents who were seeking professional help due to the educational problems of their children and social workers that have been working with these children and their parents. To get the answers to the research questions, I conducted a quantitative research and then processed the collected data through cluster analysis, i.e. through searching for the same or similar characteristics.eng
dc.date.accepted2018-06-07
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrbanová, Vlastimila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam