dc.contributor.advisor | Prázdná, Radka | |
dc.contributor.author | Kočová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:25:13Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:25:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39326 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá aktuálním tématem, které se týká integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu.
Teoretická část obsahuje dvě stěžejní kapitoly. První kapitola se věnuje společnému vzdělávání všech žáků. Druhá kapitola charakterizuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami dle platné legislativy a popisuje zdravotní postižení zastoupené ve výzkumném souboru.
Praktická část vymezuje stanovené cíle a postup k jejich dosažení. Pro sběr dat byl použit polostrukturovaný rozhovor, pozorování dle nastavených kategorií, analýza dokumentů a sociometrie. Výzkumné šetření obsahuje dvě případové studie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z výzkumného šetření vyplývá, že průběh integrace ovlivňují různé faktory. Za nejzásadnější faktor můžeme považovat osobnost učitele, jehož úloha je v procesu integrace klíčová. Abychom integraci mohli považovat za úspěšnou, záleží na pedagogových znalostech a zkušenostech. Důležitou roli hraje i pozitivní přístup pedagoga k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. | cze |
dc.format | 72 s. (134 978 znaků). | |
dc.format | 72 s. (134 978 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | žák se speciálními vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | podpůrná opatření | cze |
dc.subject | pupil with special educational needs | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | supporting measures | eng |
dc.title | Individuální integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu | cze |
dc.title.alternative | Individual integration of pupils with special educational needs in the mainstream model of education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 53133 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis focuses on a topical issue, which concerns the integration of pupils with special educational needs to the mainstream model of education.
The theoretical part consists of two main chapters. The first chapter deals with the model of all pupils being educated together. The second chapter characterizes pupils with special educational needs according to effective legislation and describes disabilities which appear in the exploratory inquiry.
The practical part defines set goals and the method of achieving them. The following methods were used to collect data: semi-structured interview, observation in accordance with set categories, analysis of documents and sociometry. The exploratory inquiry contains two case studies of pupils with special educational needs.
The exploratory inquiry shows that the process of integration is influenced by various factors. The role of the teacher, whose function is crucial in the process of integration, can be considered the most significant factor. It depends on educator's knowledge and experience for the integration to be deemed successful. Another important part is also the positive approach of an educator to the integration of pupils with special educational needs. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-22 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Březinová, Andrea | |