Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠulistová, Radka
dc.contributor.authorKopová, Klára
dc.date.accessioned2022-03-09T07:24:24Z
dc.date.available2022-03-09T07:24:24Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39283
dc.description.abstractTématem bakalářská práce je problematika edukace ve zdravotnictví a s ní spjatá edukační dokumentace. Pojem edukace a především problematika edukační dokumentace je v ošetřovatelství v současné době skloňován především s ohledem na akreditační šetření v nemocnicích. Teoretická část práce v prvních kapitolách přináší vhled do problematiky edukačního procesu ve zdravotnictví obecně a věnuje se zásadám při edukační činnosti v ošetřovatelské péči. Práce se dále zaměřuje na edukační dokumentaci z hlediska legislativy a požadavků Spojené akreditační komise, o.p.s. Praktická část bakalářské práce je zacílena na odkrývání jevů v souvislosti s edukační dokumentací vedenou sestrou. Po stanovení hlavního cíle byly vytvořeny cíle intelektuální, praktický a osobní. Jako výzkumný design bylo použito kvalitativní výzkumné šetření, konkrétně akční výzkum. Na podkladě stanovených cílů byly vytvořeny otázky k polostrukturovanému rozhovoru k realizaci první fáze výzkumného šetření. Bylo osloveno 6 nemocnic Plzeňského kraje, realizace proběhla ve 4 nemocnicích. Zároveň byl výzkum zaměřen na analýzu edukační dokumentace a metodou Mistríkova vzorce byl analyzován edukační prostředek, který byl v rámci výzkumného šetření zjištěn jako nejčastěji využívaný v rámci edukace pacienta na chirurgickém oddělení. Poslední fáze výzkumného šetření obsahovala tvorbu konkrétní edukační dokumentace a k jejímu následnému praktickému ověření, čímž došlo k naplnění osobního cíle. Jedním z jevů, které výzkumné šetření odhalilo, bylo zjištění, že sestry nejsou dostatečně vzdělané v této problematice a že se edukační činnost nerealizuje podle didaktických zásad. Edukační záznamy sestry neumí efektivně aplikovat do ošetřovatelského procesu, vyplňují jej pouze formálně bez praktického využití a to i v případech, kdy byla prokázána vyšší úroveň znalostí sester v edukační problematice. Tato práce otevírá prostor pro hlubší výzkumná šetření ať už v rámci edukační činnosti sestry, nebo jako podklad pro využití Mistríkova vzorce při tvorbě edukačních prostředků.cze
dc.format70
dc.format70
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukační procescze
dc.subjectedukační dokumentacecze
dc.subjectMistríkův vzoreccze
dc.subjectEducation proceseng
dc.subjecteducation documentationeng
dc.subjectMistrik Matrixeng
dc.titleEdukační dokumentace v chirurgických oborechcze
dc.title.alternativeEducational documents in surgical fieldseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51325
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor thesis is a problematic of education in health care system and to the belonging education documentation. Term of education, and mainly problematic of education documentation is big theme mainly due to accreditation research in current health care system. Theoretic part of this thesis brings the reader to the problematic of education procedures in healthcare in general have been dedicated to the main points of education procedures in healthcare activities. Following part has been dedicated to the education documentation from the legislative point of view and requirements of United Accreditation Commission, o.p.s. Practical part of the bachelor thesisis focused on research in the field of education documentation, led by nurse. After set up of main goal, intellectual, practical and privates goals have been stipulated. Qualitative research has been used as a research design, mainly action design. Based on the set up goals, questions for the semi-structure debat efor the realization of the first part have been raised. Six hospitals in Pilsen region have been asked to cooperate, realization have taken place in four of them. Moreover, the research has been terget on analysis of education documentation and education systém has benn analysed by the methodology of so called Mistrik Matrix systém. It has been the most common used research systém in the thesis, as a part of patient education on chirurgic department. Last section of the theses has been dedicated to the concrete education documentation of research and led to the conclusion from the field research. With this section, the private goal has been fulfilled. With this section, the private goal has been fulfilled. One of the main conclusion of my theses have been the fact, that our nurses do not possess qualified education in above mentioned problematic. The education activities are not carried out due to didactic rules. Our nurses cannot effectively accommodate education materials into the medical treatment. The fill in the documentation cost from the formal side with no inter connection to the practical use, also taking in to consideration the fact some of them possess good knowledge of education problematic. This thesis opens up space for deeper research whether within the nursing education activity or as a basis for using Mistrik Matrix in the creation of educational resources.eng
dc.date.accepted2018-05-29
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVácová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam