• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Edukační dokumentace v chirurgických oborech

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (4.972Mb)
    Posudek vedoucího práce (557.5Kb)
    Posudek oponenta práce (515.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (582.6Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Kopová, Klára
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tématem bakalářská práce je problematika edukace ve zdravotnictví a s ní spjatá edukační dokumentace. Pojem edukace a především problematika edukační dokumentace je v ošetřovatelství v současné době skloňován především s ohledem na akreditační šetření v nemocnicích. Teoretická část práce v prvních kapitolách přináší vhled do problematiky edukačního procesu ve zdravotnictví obecně a věnuje se zásadám při edukační činnosti v ošetřovatelské péči. Práce se dále zaměřuje na edukační dokumentaci z hlediska legislativy a požadavků Spojené akreditační komise, o.p.s. Praktická část bakalářské práce je zacílena na odkrývání jevů v souvislosti s edukační dokumentací vedenou sestrou. Po stanovení hlavního cíle byly vytvořeny cíle intelektuální, praktický a osobní. Jako výzkumný design bylo použito kvalitativní výzkumné šetření, konkrétně akční výzkum. Na podkladě stanovených cílů byly vytvořeny otázky k polostrukturovanému rozhovoru k realizaci první fáze výzkumného šetření. Bylo osloveno 6 nemocnic Plzeňského kraje, realizace proběhla ve 4 nemocnicích. Zároveň byl výzkum zaměřen na analýzu edukační dokumentace a metodou Mistríkova vzorce byl analyzován edukační prostředek, který byl v rámci výzkumného šetření zjištěn jako nejčastěji využívaný v rámci edukace pacienta na chirurgickém oddělení. Poslední fáze výzkumného šetření obsahovala tvorbu konkrétní edukační dokumentace a k jejímu následnému praktickému ověření, čímž došlo k naplnění osobního cíle. Jedním z jevů, které výzkumné šetření odhalilo, bylo zjištění, že sestry nejsou dostatečně vzdělané v této problematice a že se edukační činnost nerealizuje podle didaktických zásad. Edukační záznamy sestry neumí efektivně aplikovat do ošetřovatelského procesu, vyplňují jej pouze formálně bez praktického využití a to i v případech, kdy byla prokázána vyšší úroveň znalostí sester v edukační problematice. Tato práce otevírá prostor pro hlubší výzkumná šetření ať už v rámci edukační činnosti sestry, nebo jako podklad pro využití Mistríkova vzorce při tvorbě edukačních prostředků.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39283
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV