Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorChytrý, Vlastimil
dc.date.accessioned2022-03-08T14:09:43Z
dc.date.available2022-03-08T14:09:43Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-11-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38445
dc.description.abstractProblematika formativního a sumativního hodnocení je již delší dobu diskutována a tyto pojmy jsou stavěny do vzájemně ambivalentních pozic. Málokdy jsou však diskutovány vzhledem k dalším faktorům, jako je například sebehodnocení žáka ve smyslu metakognitivního monitorování, které je vhodné pro úlohy vyšší kognitivní náročnosti. Předložená práce usouvztažňuje sumativní hodnocení se sebehodnocením žáka, a to prostřednictvím nástroje zaměřeného na logické myšlení a nástroje zaměřeného na matematické dovednosti žáka. Diskutovány jsou také faktory motivace, věk nebo pohlaví. Ukazuje se, že věk ani pohlaví nejsou limitujícím faktorem v případě sebehodnocení žáka nebo jeho výkonnosti, a to jak v testu logického myšlení, tak také v testu matematických dovedností žáka. Naopak se projevuje silná závislost mezi zmíněným a školním hodnocením. Za nejpodstatnější výsledek je považováno, že se neprokázal rozdíl v úrovni sebehodnocení žáka vzhledem k odlišným stupňům školního hodnocení. Řada výzkumů totiž ukazuje důležitost sebehodnocení ve smyslu metakognitivního monitorování v souvislosti se školní úspěšností.cze
dc.format138 s.
dc.format138 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSumativní hodnocenícze
dc.subjectmetakognitivní monitorovánícze
dc.subjectlogické myšlenícze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectSummative assessmenteng
dc.subjectmetacognitive monitoringeng
dc.subjectlogical thinkingeng
dc.subjectmotivationeng
dc.titleSumativní hodnocení žáka z matematiky v závislosti na vybraných faktorechcze
dc.title.alternativeStudent´s Summative Assesment in Math in Relation to Selected Factorseng
dc.typerigorózní prácecze
dc.identifier.stag56219
dc.description.abstract-translatedThe issues of formative and summative assessment have been discussed for quite some time inside the didactic research community and these two types of assessment are put in complementary ambivalent positions. However, not many times are they discussed according to other factors, such as student self-assessment in terms of metacognitive monitoring, which is suitable for more cognitively demanding tasks. This article puts summative assessment in relation to student self-assessment via specific testing tool focusing mainly on logical thing and mathematical skills of a particular student. Other factors of motivation, such as age or gender will be also discussed further. It shows, that neither age nor gender are of any limit to student self-assessment, or performance, both in tests of local thinking, but also in tests of mathematical problem-solving skills. On the other hand, there seems to be a strong dependence between all the previously mentioned and school evaluation/assessment. The most important finding however, is that there was no difference detected between self-assessment levels of students and different levels of assessment in education. Many studies point out the importance of self-assessment in terms of metacognitive monitoring which influences the overall school performance.eng
dc.date.accepted2018-11-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství matematiky pro 2. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePhDr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAbraham, Vojtěch
dc.contributor.refereePetrášková, Vladimíra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam