dc.contributor.author | Chytrý, Vlastimil | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:09:43Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:09:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38445 | |
dc.description.abstract | Problematika formativního a sumativního hodnocení je již delší dobu diskutována a tyto pojmy jsou stavěny do vzájemně ambivalentních pozic. Málokdy jsou však diskutovány vzhledem k dalším faktorům, jako je například sebehodnocení žáka ve smyslu metakognitivního monitorování, které je vhodné pro úlohy vyšší kognitivní náročnosti.
Předložená práce usouvztažňuje sumativní hodnocení se sebehodnocením žáka, a to prostřednictvím nástroje zaměřeného na logické myšlení a nástroje zaměřeného na matematické dovednosti žáka. Diskutovány jsou také faktory motivace, věk nebo pohlaví. Ukazuje se, že věk ani pohlaví nejsou limitujícím faktorem v případě sebehodnocení žáka nebo jeho výkonnosti, a to jak v testu logického myšlení, tak také v testu matematických dovedností žáka. Naopak se projevuje silná závislost mezi zmíněným a školním hodnocením. Za nejpodstatnější výsledek je považováno, že se neprokázal rozdíl v úrovni sebehodnocení žáka vzhledem k odlišným stupňům školního hodnocení. Řada výzkumů totiž ukazuje důležitost sebehodnocení ve smyslu metakognitivního monitorování v souvislosti se školní úspěšností. | cze |
dc.format | 138 s. | |
dc.format | 138 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Sumativní hodnocení | cze |
dc.subject | metakognitivní monitorování | cze |
dc.subject | logické myšlení | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | Summative assessment | eng |
dc.subject | metacognitive monitoring | eng |
dc.subject | logical thinking | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.title | Sumativní hodnocení žáka z matematiky v závislosti na vybraných faktorech | cze |
dc.title.alternative | Student´s Summative Assesment in Math in Relation to Selected Factors | eng |
dc.type | rigorózní práce | cze |
dc.identifier.stag | 56219 | |
dc.description.abstract-translated | The issues of formative and summative assessment have been discussed for quite some time inside the didactic research community and these two types of assessment are put in complementary ambivalent positions. However, not many times are they discussed according to other factors, such as student self-assessment in terms of metacognitive monitoring, which is suitable for more cognitively demanding tasks.
This article puts summative assessment in relation to student self-assessment via specific testing tool focusing mainly on logical thing and mathematical skills of a particular student. Other factors of motivation, such as age or gender will be also discussed further. It shows, that neither age nor gender are of any limit to student self-assessment, or performance, both in tests of local thinking, but also in tests of mathematical problem-solving skills. On the other hand, there seems to be a strong dependence between all the previously mentioned and school evaluation/assessment. The most important finding however, is that there was no difference detected between self-assessment levels of students and different levels of assessment in education. Many studies point out the importance of self-assessment in terms of metacognitive monitoring which influences the overall school performance. | eng |
dc.date.accepted | 2018-11-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství matematiky pro 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | PhDr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Abraham, Vojtěch | |
dc.contributor.referee | Petrášková, Vladimíra | |