Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorHessová, Lenka
dc.date.accessioned2022-03-08T14:09:42Z
dc.date.available2022-03-08T14:09:42Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38443
dc.description.abstractPředložená práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty. Vzhledem k tomu, že působím na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuji praktický jazyk, vedu metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřuji se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Moji studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ. Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla představit v práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin anglického jazyka při dodržení zásady propojování kulturních a jazykových cílů a na závěr jim poskytne prostor si takovouto hodinu navrhnout a realizovat v rámci simulované výuky vrstevníků (peer teaching). Abych podpořila užitečnost kurzu KAJ/MVA, výstupy seminářů, přípravy hodin studentů, poskytnu široké pedagogické veřejnosti a zpřístupním je na Metodickém portále RVP.CZ. I učitelé v praxi tak z příprav studentů budou moci čerpat inspiraci pro své hodiny anglického jazyka.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPrůřezové téma Multikulturní výchovacze
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV)cze
dc.subjectSpolečný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykůmcze
dc.subjectjak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme (SERR)cze
dc.subjectvýuka anglického jazykacze
dc.subjectinterkulturálnícze
dc.subjectinterkulturnícze
dc.subjectmnohojazyčnostcze
dc.subjectpropojení jazykových a kulturních cílůcze
dc.subjectvýuka vrstevníkůcze
dc.subjectkurz KAJ/MVA.cze
dc.subjectCross-curricular topic Multicultural Education (ME)eng
dc.subjectCommon European Framework of Reference for Languages: Learningeng
dc.subjectteachingeng
dc.subjectassessment (CEFR)eng
dc.subjectFramework Educational Programme for Secondary Educationeng
dc.subjectteaching Englisheng
dc.subjectinterculturaleng
dc.subjectpluriculturalismeng
dc.subjectplurilingvismeng
dc.subjectcombining linguistic and cultural aimseng
dc.subjectpeer teachingeng
dc.subjectthe KAJ/MVA course.eng
dc.titlePrůřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazykacze
dc.title.alternativeThe Cross-curricular topic Multicultural Education in English classeseng
dc.typerigorózní prácecze
dc.identifier.stag55588
dc.description.abstract-translatedIn my work I address the needs rooting in the ongoing process of systematic efforts to improve the Czech educational system. Mainly, I focus on the question of how to implement the cross-curricular topic Multicultural Education into English language classes at lower and upper secondary schools. As Multicultural Education, along with the other cross-curricular topics, has become an obligatory and essential part of the reformed Czech curricula. I am employed with the English Department at the Faculty of Education of The University of South Bohemia in České Budějovice. That is why I aim to introduce the theoretical background and history of the cross-curricular topic Multicultural Education in the Czech educational system. Then, based on that theoretical background, I shall design and run a course at the Pedagogical faculty for our students (teachers-to-be) that will provide them with sufficient amount of theory. Within the course the students will be given enough practical examples of the implementation of Multicultural Education into English classes when combining cultural and linguistic aims and at the end of the course I will allow the students to design and try such a class during their peer teaching. I will also publish the results of the course for all in-service teachers (the lesson plans prepared by students) on a well-known site called Metodický portál RVP.CZ (Methodological Gateway).eng
dc.date.accepted2018-10-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePhDr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHomolová, Eva
dc.contributor.refereeMurad, Salim


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam