dc.contributor.author | Hessová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:09:42Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:09:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38443 | |
dc.description.abstract | Předložená práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty.
Vzhledem k tomu, že působím na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuji praktický jazyk, vedu metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřuji se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Moji studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ.
Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla představit v práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin anglického jazyka při dodržení zásady propojování kulturních a jazykových cílů a na závěr jim poskytne prostor si takovouto hodinu navrhnout a realizovat v rámci simulované výuky vrstevníků (peer teaching).
Abych podpořila užitečnost kurzu KAJ/MVA, výstupy seminářů, přípravy hodin studentů, poskytnu široké pedagogické veřejnosti a zpřístupním je na Metodickém portále RVP.CZ. I učitelé v praxi tak z příprav studentů budou moci čerpat inspiraci pro své hodiny anglického jazyka. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Průřezové téma Multikulturní výchova | cze |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) | cze |
dc.subject | Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům | cze |
dc.subject | jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme (SERR) | cze |
dc.subject | výuka anglického jazyka | cze |
dc.subject | interkulturální | cze |
dc.subject | interkulturní | cze |
dc.subject | mnohojazyčnost | cze |
dc.subject | propojení jazykových a kulturních cílů | cze |
dc.subject | výuka vrstevníků | cze |
dc.subject | kurz KAJ/MVA. | cze |
dc.subject | Cross-curricular topic Multicultural Education (ME) | eng |
dc.subject | Common European Framework of Reference for Languages: Learning | eng |
dc.subject | teaching | eng |
dc.subject | assessment (CEFR) | eng |
dc.subject | Framework Educational Programme for Secondary Education | eng |
dc.subject | teaching English | eng |
dc.subject | intercultural | eng |
dc.subject | pluriculturalism | eng |
dc.subject | plurilingvism | eng |
dc.subject | combining linguistic and cultural aims | eng |
dc.subject | peer teaching | eng |
dc.subject | the KAJ/MVA course. | eng |
dc.title | Průřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazyka | cze |
dc.title.alternative | The Cross-curricular topic Multicultural Education in English classes | eng |
dc.type | rigorózní práce | cze |
dc.identifier.stag | 55588 | |
dc.description.abstract-translated | In my work I address the needs rooting in the ongoing process of systematic efforts to improve the Czech educational system. Mainly, I focus on the question of how to implement the cross-curricular topic Multicultural Education into English language classes at lower and upper secondary schools. As Multicultural Education, along with the other cross-curricular topics, has become an obligatory and essential part of the reformed Czech curricula.
I am employed with the English Department at the Faculty of Education of The University of South Bohemia in České Budějovice. That is why I aim to introduce the theoretical background and history of the cross-curricular topic Multicultural Education in the Czech educational system. Then, based on that theoretical background, I shall design and run a course at the Pedagogical faculty for our students (teachers-to-be) that will provide them with sufficient amount of theory. Within the course the students will be given enough practical examples of the implementation of Multicultural Education into English classes when combining cultural and linguistic aims and at the end of the course I will allow the students to design and try such a class during their peer teaching.
I will also publish the results of the course for all in-service teachers (the lesson plans prepared by students) on a well-known site called Metodický portál RVP.CZ (Methodological Gateway). | eng |
dc.date.accepted | 2018-10-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | PhDr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Homolová, Eva | |
dc.contributor.referee | Murad, Salim | |