Pohled učitelek mateřských škol na integraci dítěte se vzdělávacími potřebami
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá tématem začlenění dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné mateřské školy. Cílem bakalářské práce je zjistit zkušenosti učitelek mateřských škol s edukací dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se budu věnovat problematice vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně pojetí kurikulárních dokumentů). Dále psychologickým kontextem předškolního dítěte (včetně dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami). A problematikou profesních kompetencí učitele v kontextu inkluzivního vzdělávání. Druhá část bude praktická. V té budu prezentovat výzkumné šetření. Toto šetření bude mít kvalitativní design, metodou sběru dat budou hloubkové rozhovory s učitelkami mateřských škol. Toto výzkumné šetření je zaměřeno na zkušenosti učitelek mateřských škol s edukací dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole.