Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorPomahačová, Johana
dc.date.accessioned2022-03-08T14:02:31Z
dc.date.available2022-03-08T14:02:31Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38230
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je porovnat četnost výskytu domácího mazlíčka v rodinách se zdravými dětmi a v rodinách pečujících o dítě se zdravotním postižením. Včetně možnosti využívání zooterapie u dětí se zdravotním postižením. Bakalářská práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř hlavních částí. V první kapitole se bakalářská práce věnovala pojmu předškolní období a předškolní věk. Podrobněji jsou zde popsány schopnosti a dovednosti dítěte v průběhu předškolního období jeho kognitivní a emocionální vývoj, vývoj a průběh socializace, vznik jeho sebepojetí a zejména vztah dítěte předškolního věku ke zvířeti. V druhé kapitole se práce věnuje zdravotním postižením jako celku, jeho definicemi a projevy u dítěte předškolního věku. Dále jsou zde popsána jednotlivá zdravotní postižení mentální, tělesné, smyslové, narušenou komunikační schopnost, vývojové poruchy chování, autismus a také kombinované postižení, které specifikuji do předškolního období. Ve třetí kapitole se bakalářská práce zabývá terapiemi u jedinců se zdravotním postižením. Rozebrány jsou zde pedagogické, léčebné, sociální a pracovní prostředky koordinované rehabilitace. Čtvrtá kapitola se věnuje jedné z terapií, a to konkrétně zooterapii. Je zde popsán stručně historický vývoj, podmínky za pomoci, kterých lze praktikovat zooterapii, dále je zde rozdělena zooterapie dle metody a druhu. Pro praktickou část byl vybrán kvantitativní výzkum, který byl prováděn korelačním šetřením. Jako nástroj byl vytvořen dotazník s uzavřenými i otevřenými otázkami (viz příloha č. 1). Dotazníkové šetření bylo následně vyhodnocováno pomocí grafů, které jsou následně i slovně popsány.cze
dc.format63 s., 90 915 znaků
dc.format63 s., 90 915 znaků
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzooterapiecze
dc.subjectvztah dítěte a zvířetecze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectzdravotní postiženícze
dc.subjectterapie u jedinců se zdravotním postiženímcze
dc.subjectzootherapyeng
dc.subjectchild and animal relationshipeng
dc.subjectpre-school ageeng
dc.subjectdisabilityeng
dc.subjecttherapy for individuals with disabilitieseng
dc.titleVztah mezi zvířetem a dítětem předškolního věku s kombinovaným postižením, možnosti využití zooterapie.cze
dc.title.alternativeRelationship between animal and child of preschool age children with multiple disabilities, possibilities of zootherapy use.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51916
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis is to compare the occurrence of a pet in families with healthy children and families caring for a child with disabilities. Including the possibility of using zootherapy for children with disabilities. The bachelor thesis has a theoretical and practical part. The theoretical part consists of four main parts. In the first chapter, the bachelor thesis devoted to the concept of pre-school and pre-school age. The child's abilities and skills during the pre-school period are described in more detail - his cognitive and emotional development, the development and progress of socialization, the emergence of his / her self-concept, and especially the relation of the pre-school child to the animal. In the second chapter the thesis deals with disability as a whole, its definitions and manifestations in pre-school child. There are also described individual disabilities - mental, physical, sensory, impaired communication ability, developmental behavioral disorders, autism and also the combined disability that I specify in pre-school. In the third chapter, bachelor thesis deals with therapies in individuals with disabilities. There are pedagogical, therapeutic, social and working means of coordinated rehabilitation. The fourth chapter deals with one of the therapies, namely zoo therapy. Here is briefly described the historical development, the conditions for the help that can be practiced by the zoo therapy, there is also divided the zootherapy according to the method and the species. For the practical part, quantitative research, which was carried out by the correlation survey, was selected. A closed and open questionnaire was created as a tool (see Appendix 1). The questionnaire survey was subsequently evaluated using graphs, which are subsequently worded.eng
dc.date.accepted2018-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSuda, Stanislav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam