dc.contributor.advisor | Jankovský, Jiří | |
dc.contributor.author | Pomahačová, Johana | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:02:31Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:02:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38230 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je porovnat četnost výskytu domácího mazlíčka v rodinách se zdravými dětmi a v rodinách pečujících o dítě se zdravotním postižením. Včetně možnosti využívání zooterapie u dětí se zdravotním postižením. Bakalářská práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř hlavních částí. V první kapitole se bakalářská práce věnovala pojmu předškolní období a předškolní věk. Podrobněji jsou zde popsány schopnosti a dovednosti dítěte v průběhu předškolního období jeho kognitivní a emocionální vývoj, vývoj a průběh socializace, vznik jeho sebepojetí a zejména vztah dítěte předškolního věku ke zvířeti. V druhé kapitole se práce věnuje zdravotním postižením jako celku, jeho definicemi a projevy u dítěte předškolního věku. Dále jsou zde popsána jednotlivá zdravotní postižení mentální, tělesné, smyslové, narušenou komunikační schopnost, vývojové poruchy chování, autismus a také kombinované postižení, které specifikuji do předškolního období. Ve třetí kapitole se bakalářská práce zabývá terapiemi u jedinců se zdravotním postižením. Rozebrány jsou zde pedagogické, léčebné, sociální a pracovní prostředky koordinované rehabilitace. Čtvrtá kapitola se věnuje jedné z terapií, a to konkrétně zooterapii. Je zde popsán stručně historický vývoj, podmínky za pomoci, kterých lze praktikovat zooterapii, dále je zde rozdělena zooterapie dle metody a druhu. Pro praktickou část byl vybrán kvantitativní výzkum, který byl prováděn korelačním šetřením. Jako nástroj byl vytvořen dotazník s uzavřenými i otevřenými otázkami (viz příloha č. 1). Dotazníkové šetření bylo následně vyhodnocováno pomocí grafů, které jsou následně i slovně popsány. | cze |
dc.format | 63 s., 90 915 znaků | |
dc.format | 63 s., 90 915 znaků | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | zooterapie | cze |
dc.subject | vztah dítěte a zvířete | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | zdravotní postižení | cze |
dc.subject | terapie u jedinců se zdravotním postižením | cze |
dc.subject | zootherapy | eng |
dc.subject | child and animal relationship | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.subject | disability | eng |
dc.subject | therapy for individuals with disabilities | eng |
dc.title | Vztah mezi zvířetem a dítětem předškolního věku s kombinovaným postižením, možnosti využití zooterapie. | cze |
dc.title.alternative | Relationship between animal and child of preschool age children with multiple disabilities, possibilities of zootherapy use. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51916 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor thesis is to compare the occurrence of a pet in families with healthy children and families caring for a child with disabilities. Including the possibility of using zootherapy for children with disabilities. The bachelor thesis has a theoretical and practical part. The theoretical part consists of four main parts. In the first chapter, the bachelor thesis devoted to the concept of pre-school and pre-school age. The child's abilities and skills during the pre-school period are described in more detail - his cognitive and emotional development, the development and progress of socialization, the emergence of his / her self-concept, and especially the relation of the pre-school child to the animal. In the second chapter the thesis deals with disability as a whole, its definitions and manifestations in pre-school child. There are also described individual disabilities - mental, physical, sensory, impaired communication ability, developmental behavioral disorders, autism and also the combined disability that I specify in pre-school. In the third chapter, bachelor thesis deals with therapies in individuals with disabilities. There are pedagogical, therapeutic, social and working means of coordinated rehabilitation. The fourth chapter deals with one of the therapies, namely zoo therapy. Here is briefly described the historical development, the conditions for the help that can be practiced by the zoo therapy, there is also divided the zootherapy according to the method and the species. For the practical part, quantitative research, which was carried out by the correlation survey, was selected. A closed and open questionnaire was created as a tool (see Appendix 1). The questionnaire survey was subsequently evaluated using graphs, which are subsequently worded. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suda, Stanislav | |