• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vztah mezi zvířetem a dítětem předškolního věku s kombinovaným postižením, možnosti využití zooterapie.

    No Thumbnail [100%x80]
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.617Mb)
    Posudek vedoucího práce (732.8Kb)
    Posudek oponenta práce (534.7Kb)
    Průběh obhajoby práce (119.3Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Pomahačová, Johana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této bakalářské práce je porovnat četnost výskytu domácího mazlíčka v rodinách se zdravými dětmi a v rodinách pečujících o dítě se zdravotním postižením. Včetně možnosti využívání zooterapie u dětí se zdravotním postižením. Bakalářská práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř hlavních částí. V první kapitole se bakalářská práce věnovala pojmu předškolní období a předškolní věk. Podrobněji jsou zde popsány schopnosti a dovednosti dítěte v průběhu předškolního období jeho kognitivní a emocionální vývoj, vývoj a průběh socializace, vznik jeho sebepojetí a zejména vztah dítěte předškolního věku ke zvířeti. V druhé kapitole se práce věnuje zdravotním postižením jako celku, jeho definicemi a projevy u dítěte předškolního věku. Dále jsou zde popsána jednotlivá zdravotní postižení mentální, tělesné, smyslové, narušenou komunikační schopnost, vývojové poruchy chování, autismus a také kombinované postižení, které specifikuji do předškolního období. Ve třetí kapitole se bakalářská práce zabývá terapiemi u jedinců se zdravotním postižením. Rozebrány jsou zde pedagogické, léčebné, sociální a pracovní prostředky koordinované rehabilitace. Čtvrtá kapitola se věnuje jedné z terapií, a to konkrétně zooterapii. Je zde popsán stručně historický vývoj, podmínky za pomoci, kterých lze praktikovat zooterapii, dále je zde rozdělena zooterapie dle metody a druhu. Pro praktickou část byl vybrán kvantitativní výzkum, který byl prováděn korelačním šetřením. Jako nástroj byl vytvořen dotazník s uzavřenými i otevřenými otázkami (viz příloha č. 1). Dotazníkové šetření bylo následně vyhodnocováno pomocí grafů, které jsou následně i slovně popsány.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38230
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    NoThumbnail