Dítě s epilepsií v prostředí školy: kvalitativní studie
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na děti s epilepsií v prostředí školy. Teoretická část práce je věnována vymezení základních pojmů souvisejících s epilepsií, aktuální klasifikací epilepsie a epileptických záchvatů a též diagnostice, léčbě a prognóze epilepsie. Důležitou částí této práce je též kapitola, kde je řešena problematika dítěte s epilepsií v prostředí školy, která je dále využita v praktické části. Teoretickou část uzavírá přehledová studie zaměřená na kvalitativní studie na dané téma za posledních 20 let. Úkolem praktické části je připravit návrh kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s dětmi s epilepsií ve věku 8-15 let a realizovat výzkum na vzorku 10-20 dětí (v závislosti na nasycení). Dále vyhodnotit rozhovory pomocí specializovaného softwaru pro analýzu kvalitativních dat (Atlas.ti) a na základě výsledků navrhnout pracovní verzi konceptuálního modelu vystihující školní život dítěte s epilepsií.