Grafické programování mobilních aplikací v prostředí MIT App Inventor
Abstrakt
Tato práce se zabývá grafickým vývojovým prostředím MIT App Inventor 2, které je určeno pro vytváření mobilních aplikací. MIT App Inventor je založen na podobném principu jako Scratch, jenž je určen k výuce základů programování, kde se kód sestavuje pomocí bloků s příkazy, které do sebe zapadají podobně jako puzzle. Porovnávají se zde obě prostředí, jak dalece je možno se zkušenostmi se Scratchem přejít do MIT App Inventoru. Práce obsahuje průzkum tohoto prostředí z pohledu využití možností mobilních zařízení, vestavěných senzorů a způsobů komunikace s okolím a také analyzuje množství materiálů které jsou k dispozici k výuce v MIT App Inventoru. Hlavním cílem této práce je sada úloh s tutoriály. Sada obsahuje závěrečný projekt, který slouží jako ukázka možnosti tohoto prostředí a některých senzorů v aplikaci. Závěrečný projekt je doplněn dokumentací, jak aplikace funguje a jak byla vytvořena.