dc.contributor.advisor | Závodská, Radka | |
dc.contributor.author | Malečková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:57:05Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:57:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38057 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno učení, přístupy k učení a strategie v učení. Dále literární přehled prezentuje nejznámější autory a jejich teorie týkající se stylů učení žáků. Část práce se věnuje diagnostice učebních stylů. V poslední části jsou charakterizované vyučovací metody učitele v hodinách přírodopisu a společné znaky vyučovacích metod a učebních stylů žáků.
Praktická část a výsledky jsou zaměřeny na učební styly žáků 8. a 9. ročníků základních škol. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 125 případů, díky kterým se podařilo reflektovat rozdíly v učebních stylech v závislosti na pohlaví žáků a souvislost určitého učebního stylu s přírodopisem a oblibou tohoto předmětu. Dále je zjišťováno, zda souvisí určitá preferovaná oblast v přírodopisu s učebním stylem, jestli výuková metoda má vliv na oblíbenost přírodopisu, nebo jestli souvisí určitý učební styl s výukovými metodami a formami v přírodopisu. | cze |
dc.format | 72 s. (79 144 znaků) | |
dc.format | 72 s. (79 144 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | učební styl | cze |
dc.subject | přírodopis | cze |
dc.subject | výukové metody | cze |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | learning style | eng |
dc.subject | biology | eng |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.title | Učební styly žáků ve výuce přírodopisu | cze |
dc.title.alternative | Learning styles of pupils in the education of natural history | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 49257 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis focuses on the topic of learning styles. There are described learning and some approaches to learning and strategies of learning in the review of literature. The next part of the literary part presents the most famous authors and their theories concerning learning styles of students. The following part applies on diagnostics of learning styles. In the last part there are characterised teaching methods which are used in biology and the signs that teaching methods and learning styles have in common.
The practical part and results focused on learning styles of students from 8th and 9th classes from primary schools. The research data set contains 125 cases that reflect differences in learning styles depending on the pupil's gender or whether certain learning styles are related to biology. It is found whether a certain favourite area of biology (f. e. biology of human body, zoology, botany ...) is related to a learning style, whether the teaching method affects the popularity of biology, or whether a certain learning style is related to the teaching methods and forms in biology. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJu-Přu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rokos, Lukáš | |