Učební styly žáků ve výuce přírodopisu
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno učení, přístupy k učení a strategie v učení. Dále literární přehled prezentuje nejznámější autory a jejich teorie týkající se stylů učení žáků. Část práce se věnuje diagnostice učebních stylů. V poslední části jsou charakterizované vyučovací metody učitele v hodinách přírodopisu a společné znaky vyučovacích metod a učebních stylů žáků.
Praktická část a výsledky jsou zaměřeny na učební styly žáků 8. a 9. ročníků základních škol. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 125 případů, díky kterým se podařilo reflektovat rozdíly v učebních stylech v závislosti na pohlaví žáků a souvislost určitého učebního stylu s přírodopisem a oblibou tohoto předmětu. Dále je zjišťováno, zda souvisí určitá preferovaná oblast v přírodopisu s učebním stylem, jestli výuková metoda má vliv na oblíbenost přírodopisu, nebo jestli souvisí určitý učební styl s výukovými metodami a formami v přírodopisu.