Vliv mužské pedagogické role v předškolním vzdělávání a výchově
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je hlubší porozumění dosud méně obvyklé pedagogické situaci, ve které je muž-učitel aktérem v prostředí předškolního vzdělávání. Dalšími dílčími cíli je zmapování a popis možných výchovných specifik a způsobů, kterými muž v mateřské škole charakteristicky výchovně působí. Cílem práce není zjištěná data generalizovat, ale rozpracováním kvalitativních případových studií otevřít možnou diskuzi nad některými tématy, které mohou být pro současné směřování předškolní pedagogiky a trendy výchovy aktuální. Praktická, výzkumná část bude kvalitativní sondou do prostředí mateřských škol, ve kterých muži působí. Po získání kvalitativních dat proběhne jejich analýza. Součástí výzkumu bude i deník výzkumníka, ve kterém bude zachycován sběr dat a vznikající metodologie v souladu s tímto typem výzkumu.
Výzkumné šetření v praktické části práce je zaměřeno na pedagogy muže. Jejich postoje, názory, pocity, zkušenosti, a především objasnění otázky, proč muži v mateřských školách působí a jaká je jejich motivace. Součástí bakalářské práce jsou rozhovory s pěti mužskými pedagogy, které jsou zaznamenány na CD.