Prožitek na táborech
Abstrakt
V diplomové práci se zabýváme rolí prožitků na táborech pro děti a mládež a možnostmi následné práce s těmito prožitky. V teoretické části popisujeme a odlišujeme pojmy prožitek, zážitek a zkušenost. Zvláštní pozornost věnujeme procesu výchovy zážitkem, přičemž specifikujeme šest základních modelů zkušenostního učení. Dotýkáme se zpětné vazby, zejména cílené zpětné vazby, kdy zvlášť popisujeme facilitaci, její pravidla a techniky. V práci rovněž čtenáře seznamujeme se souvislostí zpětnovazebné práce a dramaturgie. Realizováním kvalitativního výzkumu zjišťujeme, zda táboroví vedoucí s prožitkem účastníků pracují, objasňujeme jevy, které je k práci s prožitkem (ne)vedou, popisujeme jejich zkušenosti s formou zpracování prožitku a zjišťujeme, zda mají v této oblasti nějakou teoretickou znalost.