Získávání zákazníků v e-commerce: Využití metod data mining
Abstrakt
Mnoho společností si uchovává data o svých zákaznících a následně se s nimi snaží pracovat. Hlavním cílem této práce je analýza databáze uživatelů, která byla poskytnuta od providera telekomunikačních služeb. Tato databáze obsahuje rozsáhlé množství dat o zákaznících společnosti a to například pohlaví, věk, geografický původ, pořízenou službu a další užitečné informace.
Na databázi jsou následně aplikované různé metody data miningu, které vedou k rozdělení databáze jako celku na potencionální ekonomické skupiny zákazníků. Závěr této práce obsahuje tabulky a grafy, které vzešly z analýzy databáze. Celkový výzkum může být použit jako pracovní materiál pro poskytovatele telekomunikačních služeb, který může tyto informace využít ke zvýšení celkového prodeje svých služeb. V neposlední řadě jsou všechna data z výzkumu aplikována do Geografického Informačního Systému, který graficky znázorní data na území České republiky.