Vnímání značky Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Abstrakt
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak je vnímána značka Fairtrade? na Ekonomické fakultě JU v Českých Budějovicích a na základě těchto zjištění navrhnout způsoby, kterými je možné vnímání této značky posílit.
První část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů: fair trade, značka, vnímání a marketingový výzkum. Fair trade je obchodním partnerství, které nabízí lepší pracovní podmínky pro lidi z tzv. rozvojových zemí. Toto obchodní partnerství má několik principů, např. lidé dostávají spravedlivou cenu za jejich práci, produkty jsou pěstovány s respektem vůči životnímu prostředí.
Dílčími cíli této bakalářské práce je zjistit, zda studenti a zaměstnanci znají značku Fairtrade?, jaké produkty této značky nejčastěji kupují a jak vnímají nabídku těchto produktů na půdě Ekonomické fakulty JU. Pro zjištění odpovědí na tyto otázky je v druhé části využita metoda kvantitativního výzkumu standardizovaný online dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v rámci návrhů a opatření, které by mohly přispět k zesílení vnímání značky Fairtrade? na Ekonomické fakultě JU.