Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPícha, Kamil
dc.contributor.authorOpavová, Karolína
dc.date.accessioned2021-12-09T08:39:47Z
dc.date.available2021-12-09T08:39:47Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/36646
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky v oblasti lokální produkce. K tomu sloužily výsledky z dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru s Mgr. Kateřinou Ratajovou pracující ve Státním zemědělském intervenčním fondu. Teoretická část práce byla zaměřena na studium teoretických východisek. V této fázi proběhlo uvedení do problematiky daného tématu a objasnění základních pojmů. Aplikační část, provedena formou řízeného rozhovoru a dotazníkového šetření, byla zaměřena především na hodnocení vnímání lokálních produktů a určení kritérií, dle kterých jsou potraviny vybírány. Výsledky výzkumu byly podkladem pro formulování návrhů a doporučení. Ukázalo se, že informovanost spotřebitelů o lokálních produktech je relativně nízká. Výrobci i obchodníci by se měli především zaměřit na zvýšení povědomí o těchto produktech u potenciálních zákazníků a upozornit je na výhody, které jsou s tímto nákupem spojeny. Z důvodu pronikání zahraničních potravin na náš trh se čeští výrobci musejí také daleko více zaměřit na to, jak udržet konkurenceschopnost svých potravin. Trh s potravinami je značně diskutované téma a české potravinářství je podstatnou složkou tuzemského průmyslu. Lze předpokládat, že zájem spotřebitelů o zdravý životní styl se odrazí v nákupu lokálních potravin, které jsou zdravé, chutné, výživově bohaté a především kvalitní. S určitostí lze říci, že se jedná o trh s obrovským potenciálem.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectlokální produktycze
dc.subjectnákupní chovánícze
dc.subjectzákazníkcze
dc.subjectlocal productseng
dc.subjectbuying behavioureng
dc.subjectcustomereng
dc.titleNákupní chování s ohledem na lokální produkcicze
dc.title.alternativeBuying Behaviour with regards to the Local Productioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag41555
dc.description.abstract-translatedThe main aim of this bachelor´s thesis was to make helpful suggestions for manufacturers or dealers in the field of local production. Suggested results were based on public survey and structured interview with Mgr. Kateřina Ratajová from State agricultural intervention fund. The theoretical part contains literary research where the basic terms of this subject were introduced. The practical part was compiled through a guided interview and questionnaire survey. This part was focused on the evaluation of the perception of local products and determination of criteria by which the foods are chosen. Results of the research were the basis for formulating proposals and recommendations. It turned out that consumer awareness of local products is relatively low. Producers and traders should be primarily focused on increasing awareness of the products among potential customers and should show them the benefits that are associated with this purchase. Czech producers should be more focused on how to maintain the competitiveness of their food due to the penetration of foreign food to our market. Food market is a highly debated topic and Czech food is an essential component of the domestic industry. We can assume that consumer interest in healthy lifestyle is reflected in the purchase of local foods that are healthy, tasty, rich in nutrients while maintaining the high quality. We can certainly say that this is a market with huge potential.eng
dc.date.accepted2017-05-23
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam