Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMendlík, Radek
dc.date.accessioned2021-11-19T14:41:56Z
dc.date.available2021-11-19T14:41:56Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-10-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3636
dc.description.abstractV této práci jsem se zabýval chováním spotřebitelů piva a vína. Předmětem zkoumání je chování spotřebitelů piva a vína. Hlavním cílem práce bylo prozkoumat konkrétní motivy a pohnutky, které spotřebitele ovlivňují při nákupu těchto produktů. K tomu jsem použil šetření formou standardizovaného rozhovoru, jenž probíhal dle předem sestaveného dotazníku. Zároveň jsem vycházel z vlastních poznatků, získaných během pozorování spotřebitelů ve společnosti. Dotazníkové šetření proběhlo ve dnech 9. - 20. listopadu 2006. V první části práce se věnuji problematice chování spotřebitele teoreticky, definuji některé základní pojmy a představuji hlavní psychologické aspekty, které ovlivňují chování spotřebitelů na trhu. V další kapitole analyzuji pomocí výsledků dotazníkového šetření konkrétní motivy, které vedou spotřebitele k nákupům piva a vína. Především se zabývám motivy, souvisejícími se zaváděním nového zboží, vlivem ceny na spotřebitelské chování a hlavními potřebami, které se snaží spotřebitelé uspokojit. Tato část práce je rozdělena do dvou částí. První část je zaměřena hlavní pohnutky chování spotřebitelů piva. Ve druhé části se zabývám výzkumem chování spotřebitelů vína. V závěrečné části práce jsou pak porovnány získané výsledky a naznačena možná využití pro výrobce.cze
dc.format63 s., 3 s. příloh
dc.format63 s., 3 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpsychologiecze
dc.subjectchovánícze
dc.subjectspotřebitelcze
dc.subjectpsychologyeng
dc.subjectbehavioreng
dc.subjectconsumereng
dc.titlePsychologická analýza chování spotřebitelecze
dc.title.alternativePSYCHOLOGICAL ANALYSIS OF CONSUMER BEHAVIOReng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag7848
dc.description.abstract-translatedThis graduation theses deals with wine and beer consumers. Subject to research is behaviour of these. Principal aim is to explore concrete motives and grounds which lead to purchase of the products. For that I used an inquiry in a form of standardized interview, which was based on prepared-in-advance list of questions. I kept to my own findings acquired while observating consumers in society. I did the questioning between 9 and 20 november 2006. In the first part I attend to the issue of consumer behaviour theoretically, I bring in several basic definitions and therms and I introduce main psychological aspects that influence consumer behaviour on the market. In next chapter I analyse concrete motives, which lead the customer to purchase of beer and wine, by the medium of output data of the inquiry. I am particularly engaged in motives related to launching new product (resp. goods), in price impact on customer behaviour and in key needs, which the customers try to fulfil. This part of the grad. theses is divided into two sections. First section is aimed at main driving motives of the beer consumers. In the second section I deal with research on wine consumer behaviour. In the closing part obtained results are evaluated and likely utilization for (prospective) producers is outlined.eng
dc.date.accepted2007-10-18
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodně podnikatelský oborcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam