dc.contributor.advisor | Toušek, Radek | |
dc.contributor.author | Vovsová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:25:13Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:25:13Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/36282 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je provedení optimalizace logistických procesů v systému řízení zasílatelských služeb. Tato práce je zaměřena na společnost GLS Czech republic. Společnost vznikla seskupením několika přepravců v Německu v roce 1999, postupně se rozšířila po celé Evropě. V březnu v roce 2005 se Maďarské GLS rozhodlo vytvořit pobočku v České republice. Nyní je zde už 16 dep a jejich počty pomalu rostou.
GLS nyní poskytuje několik typů zasílatelských služeb. Jednoduše je lze rozdělit na klasické služby a na služby s přidanou hodnotou. Mezi klasické služby se hlavně řadí Business-Parcel (klasické balíky s hmotností max. 40 kg) a Express-Parcel (tato zásilka musí být doručena do 12:00 hod.). Mezi služby s přidanou hodnotou patří hlavně zásilky s dobírkou, svozové zásilky či zásilky s přesným datem doručení.
Teoretická část se zabývá výkladem pojmu logistiky, její historií a postupným rozvojem. Poté se zaměřuje na pojmy s ní úzce spojené. Zahrnuty jsou tam pojmy logistický řetězec a logistické prvky s ohledem na využití v zasílatelství. Poté na dopravu a konečně přímo zasílatelství.
Logistické procesy byly ve společnosti prozkoumány a zhodnoceny. Ke zjištění dat bylo použito pozorování, strukturovaný dotazník a řízený rozhovor. Doplňkové informace byly získány z interních dokumentů. Hlavně z výkazů o počtu doručených zásilek, o auditech, dále z interních manuálů a e-mailů.
V praktické části byla zmapována aktuální situace ve společnosti. Bylo zjištěno několik nedostatků. Největším problémem je komunikace s centrálou, která je nedostatečná a v mnoha případech nefunkční. Dalšími kritickými body jsou štítky, doručování na nesprávnou adresu, platba platebními kartami, technický stav vozidel, hlavní překladiště a školení pracovníků. Na tyto následky byla navrhnuta opatření. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí a přínos práce. | cze |
dc.format | 74 s. (86 421 znaků) | |
dc.format | 74 s. (86 421 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | logistika | cze |
dc.subject | logistické procesy | cze |
dc.subject | zasílatelské služby | cze |
dc.subject | zásilky | cze |
dc.subject | nápravná opatření | cze |
dc.subject | logistic | eng |
dc.subject | logistics processes | eng |
dc.subject | parcel logistics | eng |
dc.subject | forwarding services | eng |
dc.subject | corrective actions | eng |
dc.title | Optimalizace logistických procesů u poskytovatele zasílatelských služeb | cze |
dc.title.alternative | Optimization of Logistic Process in a provider for forwarding services | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 41378 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is the optimization of logistic processes in the system of forwarding services. This work focuses on a company GLS Czech Republic. The company was formed by grouping several carriers in Germany in 1999 which has further expanded throughout Europe. In March 2005, Hungarian GLS decided to establish a branch in the Czech Republic and since then, 16 other branches have been built.
Nowadays, GLS provides several types of delivering services which can be divided into classical services and services with added value. Classical services include Business-Parcel (of max. 40 kilos) and Express-Parcel (which must be delivered by 12:00). Value added services include signed on delivery shipment, collecting shipments and shipment with exact delivery time.
The theoretical part deals with interpretation of the concept of logistic, its history and development. It focuses on the terminology such as logistic chain and logistic elements and their use in shipping services, further on transport and finally on shipping itself.
The logistic processes in the company were inspected and evaluated. The used methods include observing, structural questionnaires and guided interview. Additional information was obtained from internal documents, especially reports of delivered consignments, audit, internal manuals and emails.
The practical part mapped the current situation in the company. Several failings have been found, the biggest one is communication with the switchboard which is insufficient and in some cases non-functional. Other critical parts include labelling, shipping to wrong addresses, payment by credit card, technical condition of vehicles, main transhipment and staff training. Measures have been suggested to the impact of failures. The final part of this work contains summary and work contribution. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-25 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Řízení a ekonomika podniku | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |