Prezentace frankofonních zemí (mimo Francii) v zeměpisných a cestovatelských časopisech vydávaných v České republice
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je získání analýzy o prezentaci frankofonních zemí (mimo Francii) v zeměpisných a cestovatelských časopisech vydávaných v České republice. Teoretická část práce definuje cestovní ruch a jeho typy, dále prezentuje frankofonii, francouzštinu v Evropě a následně frankofonní země (evropské a částečně i mimoevropské) z historického hlediska i jako turistickou destinaci. Teoretická část je ukončena krátkým popisem marketingové strategie destinace cestovního ruchu a prezentací studovaných periodik. Praktická část se věnuje analýze článků týkajících se frankofonních zemí. Zaměřuje se na množství nalezených článků, jazykovou stránku článků a vyhodnocení prezentovaných informací, uspořádaných do tématických okruhů. Výsledkem je prezentace celkového obrazu studovaných zemí, která je předkládána čtenáři. Práce obsahuje závěr shrnující práci, trojjazyčný glosář a přílohu s vyhodnocením dotazníků předložených obyvatelům Švýcarska a Belgie.