DEVELOPING YOUR OWN TEACHING STYLE: TEACHING ENGLISH TO CZECH L2 LEARNERS
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je vysvětlit, proč je pro učitele anglického jazyka nezbytné rozvíjet vlastní styl vyučování namísto toho, aby se řídili pouze předepsanou či doporučenou metodikou. Čtenáři práce předkládá přehled nejdůležitějších faktorů, jenž rozvoj vlastního stylu vyučování ovlivňují. Popsána je také spojitost těchto faktorů s kroky, které by měl učitel promyslet, aby byla výuka co možná nejefektivnější. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, na základě odborné literatury, představuje téma rozvoje jazykově zaměřeného vyučovacího stylu. Druhou část představuje shrnutí zjištění praktického výzkumu malého rozsahu. Podstatou výzkumu bylo dotazníkové šetření zaměřené na získání informací o rozvoji individuálního stylu vyučování v prostředí českých škol. Šetření se zúčastnili celkem tři zkušení, středoškolští učitelé anglického jazyka. Jejich slovní odpovědi a osobní zkušenosti byly analyzovány na pozadí poznatků z teorie vyučování, které byly představeny v úvodní části práce. Odpovědi přinesly praktický vhled do vybrané problematiky, a vytvořily tak paralelu mezi teoreticky zaměřenou částí práce a reálnou výukovou praxí. Práce je následně zakončena shrnutím problematiky a zaujetím vlastního stanoviska.