dc.contributor.advisor | Švarcová, Marie | |
dc.contributor.author | Mašková, Irena | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T14:39:33Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T14:39:33Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3517 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je: Marketingový informační systém (MIS) a výzkum u vybraného podniku. Bakalářskou práci jsem zpracovávala v Lázních Aurora, s.r.o. v Třeboni.
Cílem této práce je charakterizovat současný MIS Lázní Aurora, provést marketingový výzkum dle pokynů firmy a na základě získaných informací vyhodnotit stávající situaci, navrhnout řešení.
Po provedení analýzy stávajícího MIS Lázní Aurora, jsem došla k závěru, že v současné době mají Lázně Aurora interní informační systém na vysoké úrovni.
Firma má také kvalitní zpravodajský informační systém, avšak jsou tam určité rezervy.
V marketingovém výzkumném systému Lázní Aurora spatřuji nedostatky, neboť se firma svými výzkumy orientuje pouze na svou stávající či minulou klientelu. Z čehož plyne, že Aurora zatím vykonává pouze část kompletního marketingového výzkumného systému a jedná se tedy spíše o podporu prodeje či snahu o udržení zákazníka.
V Lázních Aurora prozatím chybí marketingový systém na podporu rozhodování.
Příčinu nedostatku MIS spatřuji v tom, že Aurora vzhledem k převyšující poptávce nad nabídkou nemá v současné době potřebu prohlubovat a používat kompletní MIS.
Marketingový výzkum jsem prováděla podle pokynů vedení Lázní Aurora. Výzkum se týkal zjištění a porovnání cen vybraných relaxačních pobytů u konkurenčních subjektů. Výsledkem výzkumu je, že si Aurora v rámci zkoumaných produktů zvolených konkurentů udržovala pro rok 2006 střední cenovou hladinu.
Myslím si, že by Lázně Aurora mohly ceny pobytů zvýšit, avšak jen za předpokladu, že by dokázaly vhodně využít svých příležitostí a zároveň nepodceňovat hrozby trhu lázeňství. K minimalizaci hrozeb by bylo dobré provádět mnohé další marketingové výzkumy zaměřené především na potřeby a přání nejen stávajících, ale i potencionálních hostů. Domnívám se, že v budoucnu bude pro Auroru sběr informací, získaných kvalitním marketingovým výzkumem a správně fungujícím MIS, nezbytný k udržení si své konkurenceschopnosti na trhu lázeňství. | cze |
dc.format | 63 s., 3 s. obr. příloh | |
dc.format | 63 s., 3 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Marketingový informační systém (MIS) | cze |
dc.subject | Marketingový výzkum | cze |
dc.subject | Lázně | cze |
dc.subject | Marketing Information System | eng |
dc.subject | Marketing research | eng |
dc.subject | Spa | eng |
dc.title | Marketingový informační systém a výzkum u vybraného podniku | cze |
dc.title.alternative | MARKETING INFORMATIVE SYSTEM AND RESSEARCH OF SELECTED COMPANY | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 8342 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of the Bachelor Dissertation is: Marketing Information System (MIS) and research at a selected enterprise. I did my Bachelor Dissertation at Lázně Aurora, s.r.o. in Třeboň.
The objective of the Dissertation was to review the current MIS at Lázně Aurora, conduct a marketing survey in accordance with the company’s guidelines and, based on the obtained information, assess the status quo and propose a solution.
After analysing Lázně Aurora’s existing MIS, I came to the conclusion that the Internal Information System which Lázně Aurora has in place, is of a high standard.
The company also has a good quality Reporting Information System, although it has some scope for improvement.
I see some shortcomings in Lázně Aurora’s Marketing Survey System, as the company focuses in its surveys on existing or past clientele only. This means that the company conducts only part of a comprehensive marketing survey, which is more a sales support or client retention attempts.
At present, Lázně Aurora misses a marketing system to support decision making.
As the cause of the MIS shortcomings I see the fact that at present demand exceeds supply, and therefore Aurora does not see the need to make full use of the MIS.
I conducted the marketing survey according to Lázně Aurora’s guidelines. The survey concerned identifying and comparing prices of selected relaxation programmes in competitive facilities. The survey results show that in the monitored competitive products, Aurora in 2006 maintained a medium price level position.
In my opinion Lázně Aurora could afford to increase their prices, but only under the condition that they make the right use of their opportunities and at the same time do not underestimate the spa industry market threats. In order to minimise these threats, it would be advisable to conduct a series of further marketing surveys, focusing mainly on the needs and wishes of not only existing, but also prospective guests. I believe that in the future, collecting information from quality marketing surveys and correctly functioning MIS will be for Aurora essential for maintaining their competitiveness on the spa industry market. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-04 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Obchodní podnikání | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |