dc.contributor.advisor | Michalcová, Lenka | |
dc.contributor.author | Levá, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T14:00:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T14:00:20Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/35005 | |
dc.description.abstract | Statistické údaje dokládají, že počty požárů jsou v současné době stále vysoké a běžnou příčinou je nedbalost lidí a podceňování hrozícího nebezpečí, proto není vhodné tuto problematiku podceňovat. Řešením je vzdělávat obyvatelstvo a nejlépe už od útlého věku, např. v rámci školní docházky. Z toho důvodu jsem si vybrala téma práce, které se zaměřuje na výuku žáků v oblasti požární ochrany. Osobně bych se ráda dozvěděla, jak výuka probíhá a jaké mají žáci znalosti v této problematice, z toho vychází zvolený cíl práce.
Cílem práce je, zjistit způsob výuky a úroveň znalostí žáků na základních školách v oblasti požární ochrany. Pro naplnění cíle a pro zodpovězení výzkumných otázek jsem provedla dotazníkové šetření a řízené rozhovory. Dotazníky byly směřovány žákům náhodně vybraných základních škol, devátým ročníkům a měly prověřit jejich znalosti v dané problematice. Řízené rozhovory byly určeny ke zjištění způsobu výuky v dané problematice a proběhly s vedením základních škol. Výsledky byly vyjádřeny pomocí grafů a tabulek. Na závěr byla také provedena komparace, neboli porovnání znalostí mezi dvěma náhodně vybranými školami, resp. dvěma okresy v Jihočeském kraji. Porovnání znalostí bylo provedeno s pomocí statistických výpočtů.
Po celkovém vyhodnocení výzkumu je možné konstatovat, že znalosti žáků, v této problematice, jsou na relativně dobré úrovni. Naopak, způsob a rozsáhlost výuky, s ohledem na závažnost požární problematiky, je z mého pohledu nedostačující a měla by se ji věnovat větší pozornost. Statistickým šetřením bylo zjištěno, že mezi znalostmi žáků vybraných základních škol, resp. okresů, není statisticky významný rozdíl. | cze |
dc.format | 89 s. (106 007 znaků) | |
dc.format | 89 s. (106 007 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | požární bezpečnost; požární ochrana; základní školy; preventivně výchovná činnost; vzdělávání | cze |
dc.subject | fire safety; fire protection; elementary schools; preventive educational activities; education | eng |
dc.title | Výuka a zhodnocení znalostí žáků základních škol v oblasti požární ochrany | cze |
dc.title.alternative | Educating and evaluation of knowledge pupils primary school in the area of fire protectin | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 51010 | |
dc.description.abstract-translated | According to statistics the number of fires is still very high and the main cause is the negligence of people and underestimating of its danger, so that is right to be concerned with this problems. The solution is to educate people since their early age, e.g. within their school attendance. I decided to choose the theme of my dissertation, which deals with education of students in the area of fire protection. Personally, I would like to find out how the students are trained and educated in this issue and how their knowledge is, that is the chosen aim of the thesis.
The goal of this dissertation is to find out the methods of educating and the level of knowledge of the fire protection in elementary schools. To achieve the goal and to complete the research questions I conducted a survey and structured interviews (dialogue). The survey was orientated to students of ninth grade in randomly chosen schools and should check out their knowledge in the problems. The structured interviews were realized with school management and were meant to find out the way or methods of teaching in this issue. The results were put into graphs and charts. In the end the comparison of students´ knowledge was done on two randomly chosen schools, or between two regions of the South Bohemia. The comparison was done within statistical counting methods.
After the final evaluation that is possible to say that the knowledge of students in the area of the fire protection is on relatively good level. On the other way around, the methods and extensiveness of education in this area, in view of the fact that importance of fire protection, is in my point of view not sufficient and should have given more attention. In the statistical research it was found out that there are not big differences between the knowledge of students in chosen schools, or regions. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-12 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Civilní nouzová připravenost | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Ochrana obyvatelstva | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Freitinger-Skalická, Zuzana | |