• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Možnosti vzdělávání dítěte s tělesným postižením v rámci předškolního vzdělávání v Soběslavi

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (963.1Kb)
    Posudek vedoucího práce (511.9Kb)
    Posudek oponenta práce (565.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (816.1Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Vilímková, Radka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá možnostmi vzdělávání dětí s tělesným postižením v rámci předškolního vzdělávání v Soběslavi. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální možnosti vzdělávání těchto dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. První čtyři kapitoly představují teoretický rámec pro kapitoly následující. První kapitola vymezuje pojmy zdravotní a tělesné postižení. Druhá kapitola se zabývá dětskou mozkovou obrnou, konkrétně jejími příčinami, formami a nejčastějšími přidruženými postiženími. Třetí kapitola specifikuje mateřskou školu, mateřskou školu speciální a pozici pedagogického asistenta. Poslední kapitola v teoretické části se zabývá vymezením pojmů inkluze a integrace, legislativním rámcem inkluzivního vzdělávání v mateřské škole a individuálním vzdělávacím plánem. Empirická část se zabývá již konkrétními možnostmi vzdělávání dětí s tělesným postižením v rámci předškolního vzdělávání v Soběslavi. Pro naplnění výzkumného cíle a získání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku byl použit kvalitativní výzkum, a to za pomoci techniky polostrukturovaného rozhovoru a metody dotazování. Výzkum proběhl v několika fázích, a to od přípravy až po vyhodnocení výsledků. Nejprve byly sestaveny otázky pro rozhovor, který byl uskutečněn s ředitelkami soběslavských mateřských škol. Rozhovory byly elektronicky zaznamenány a doslovně přepsány. Výsledné údaje byly sestaveny podle jednotlivých dílčích výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá, že při vzdělávání dětí s tělesným postižením v předškolním vzdělávání se jeví zásadní včasná a kvalitní diagnóza, vhodná podpůrná opatření a podpora asistenta pedagoga.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34897
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV