Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠulistová, Radka
dc.contributor.authorTomková, Jaroslava
dc.date.accessioned2021-12-08T13:57:12Z
dc.date.available2021-12-08T13:57:12Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34880
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce na téma "Výchovný poradce a jeho místo v systému základního školství" se zabývá problematikou výchovného poradenství na základní škole. V základním školství je tato problematika velice aktuální. Tato práce se zabývá hlavně pracovní náplní a nejčastěji řešenými problémy výchovných poradců. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zabývá výchovným poradenstvím, osobnostními předpoklady výchovného poradce, a také tím, jaké jsou na něj kladeny nároky ze strany školského systému. Tyto poznatky jsou doložené odbornou literaturou, která tuto problematiku řeší. Druhá část bakalářské práce se věnuje výzkumnému šetření, které bylo prováděno v průběhu roku 2016 až 2017 na základních školách a mezi rodiči dětí, které základní školy navštěvují. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjištění pracovní náplně výchovných poradců, povědomí rodičů o výchovném poradenství a požadavky ředitelů na výchovné poradce na základních školách. Pro stanovení hlavního cíle byly vytvořeny čtyři výzkumné otázky, které byly respondentům položeny v rámci polustrukturovaného rozhovoru. Pro výzkumné šetření byly vybrány tři skupiny respondentů. První skupina byla tvořena výchovnými poradci ze základních škol. Do druhé skupiny byli zařazeni rodiče dětí, které navštěvují základní školu a poslední skupinu tvořili ředitelé základních škol. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na pracovní náplň a nejčastěji řešené problémy na základních školách. Výzkumné šetření ukázalo, že hlavní pracovní náplní je kariérové poradenství a práce s dětmi, které mají nějaké speciální vzdělávací potřeby.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovný poradcecze
dc.subjectpracovní náplňcze
dc.subjectkladené požadavkycze
dc.subjectředitelé základních školcze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectThe Guidance Counselloreng
dc.subjectwork contenteng
dc.subjectplaced demands on Guidance Counsellorseng
dc.subjectHeadmasters of primary schoolseng
dc.subjectparentseng
dc.titleVýchovný poradce a jeho místo v systému základního školstvícze
dc.title.alternativeThe Guidance Counsellor and position in primary school systemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51485
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis - ,,The Guidance Counsellor and his/her position in primary school system" is focused on problems of guidance counselling on primary school. This topic is current in primary school system nowadays. The thesis deals with work contents and the most common problems which are solved by guidance counsellor. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical. Theoretical part is focused on guidance counselloring requirements on guidance counsellor's personality. This part is simultaneously focused on which demands are placed on the guidance counsellor by educational system. These knowledges were given evidence of specialized literature which is concerned with the topic. The second part is focused on research which was done on primary schools during 2016 2017. The participans on research were also parents of children who attend the mentioned primary schools. The main aims of the research were to find out how guidance counsellors work, than awarness of parents about guidance councelloring and requirements of headmasters of primary schools to guidance counsellors. In this case were created four resech questions. On the grounds of these questions were respondents asked through half-structured interview. On the research were participated three groups of respondents. In the first group were guidance counsellors of primary schools. In the second group were parents of children who attend primary school and in the last group were headmasters of primary schools. The research part was focused on work contents and the most common problems which are solved by guidance counsellor on primary schools. It was found out that the main work contents of guidance counsellors are career consultancy and work with children who have special educational needs.eng
dc.date.accepted2017-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvestková, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam