Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorPetrův, Josef
dc.date.accessioned2021-12-08T13:35:45Z
dc.date.available2021-12-08T13:35:45Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-08-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34514
dc.description.abstractHasičský záchranný sbor je organizován po krajích, tzn. Hasičský záchranný sbor každého kraje tvoří samostatnou účetní jednotku. Každá účetní jednotka musí vždy na příští rok sestavovat svůj rozpočet, ze kterého jsou hrazeny výkony. Vzhledem k tomu je užitečné mít představu o rozsahu výkonů očekávaných v následujícím roce. Predikce očekávaných výkonů by měla být v maximální míře opřená o realitu minulého období. Pro Hasičský záchranný sbor patří mezi výkony hrazené státním rozpočtem i výjezdy jednotek Hasičského záchranného sboru k dopravním nehodám. Tato práce se zabývá statistickým šetřením souvisejícím s výjezdy jednotek Hasičského záchranného sboru k dopravním nehodám. Cíle práce formulované podrobně: C1) Zkoumání časového vývoje počtu dopravních nehod spojených s výjezdy Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje v rámci časové jednotky měsíc za posledních 5 let jako šetření prvního z vybraných parametrů výjezdů Hasičského záchranného sboru k dopravním nehodám v jihočeském kraji. C2) Zkoumání časového vývoje nákladů spojených s výjezdy Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje k dopravním nehodám v rámci časové jednotky měsíc za posledních 5 let jako šetření druhého z vybraných parametrů výjezdů Hasičského záchranného sboru k dopravním nehodám v jihočeském kraji. C3) Komparace počtu výjezdů a nákladů, zkoumání rozdělení počtu výjezdů a nákladů z hlediska vhodného teoretického rozdělení jako šetření závislosti dvou vybraných parametrů výjezdů Hasičského záchranného sboru k dopravním nehodám v jihočeském kraji. S ohledem na relativně velký rozsah primárních dat (údaje o cca 8 000 dopravních nehod za období 7/2010 6/2015 na území jihočeského kraje, ke kterým vyjížděla alespoň jedna jednotka Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje), bylo třeba k šetření vybraných parametrů datového souboru použít nástrojů matematické statistiky. Stanovení intervalů pro jednotlivé statistické znaky se standardně provádí do značné míry 'citem'. Vzhledem k tomu byla v rámci práce provedena citlivostní analýza, v rámci které se zkoumal vliv drobných změn v počtu intervalů na rozložení četností sledovaných statistických znaků (intervaly byly stanoveny 'citem' a na základě doporučení z odborné literatury). Pro zkoumání statistických znaků byly použity metody popisné statistiky i metody statistické indukce. V kapitole Diskuse jsou k jednotlivým částem práce a získaným výsledkům uvedeny informace z odborné literatury a interpretace dílčích výsledků a závěrů. Práce potvrdila, že empirické rozdělení počtu dopravních nehod a nákladů na zásahy jednotek Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje u dopravních nehod lze považovat za normální. Pro zacházení s těmito daty lze tedy oprávněně využít teoretické poznatky související s normálním rozdělením. Dále práce ukázala, že počet dopravních nehod a nákladů spojených s výjezdy Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje k dopravním nehodám nejen že neklesá, ale naopak roste. Prokázalo se, že mezi počty dopravních nehod a náklady na výjezdy jednotek Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje v jednotlivých měsících sledovaného období existuje velmi silná pozitivní korelace. Z toho lze usuzovat na to, že nárůst nákladů na výjezdy je způsoben především nárůstem počtu dopravních nehod, u kterých jednotky Hasičského záchranného sboru zasahují.cze
dc.format103 s. (138 246 znaků)
dc.format103 s. (138 246 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmatematická statistikacze
dc.subjecttestování statistických hypotézcze
dc.subjectregresní analýzacze
dc.subjectkorelacecze
dc.subjectcitlivostní analýzacze
dc.subjectdopravní nehodacze
dc.subjectHasičský záchranný sbor Jihočeského krajecze
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectmathematical statisticseng
dc.subjecttesting of statistical hypotheseseng
dc.subjectregression analysiseng
dc.subjectcorrelationeng
dc.subjectsensitivity analysiseng
dc.subjecttraffic accidenteng
dc.subjectSouth Bohemia Fire Rescue Serviceeng
dc.subjectintegrated rescue systemeng
dc.titleŠetření vybraných parametrů výjezdů Hasičského záchranného sboru k dopravním nehodám v Jihočeském krajicze
dc.title.alternativeStatistic Review of Parameters of Fire Rescue Service's Interventions in Traffic Accidents in South Bohemiaeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag47122
dc.description.abstract-translatedFire Rescue Service is territorialized in each region, which means that Fire Rescue Service is present in each region of the Czech Republic as an individual accounting entity. Each accounting entity is obliged to prepare own budget estimate for next year which serves for covering costs related to interventions. Therefore it is beneficial to have an overview about the number of interventions expected in following year. The prediction of the expected interventions should be based utmost on real data from the the last period. Fire Rescue Service units' interventions in traffic accidents are covered from the state budget as well as other performances. The thesis is concerning the statistic survey related to Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents. Specified goals of the thesis: G1) The survey of the development in time of the number of traffic accidents associated with South Bohemia Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents within one month as the unit of time during the last 5 years. It is considered as the survey of the first of selected parameters concerning Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents in the South Bohemia region. G2) The survey of the development in time of costs associated with South Bohemia Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents within one month as the unit of time during the last 5 years. It is considered as the survey of the second of selected parameters related to Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents in the South Bohemia region. G3) The comparison of the number of interventions and costs, the investigation of the apportionment of the number of interventions and costs in terms of a proper theoretical apportionment. It is considered as the survey concerning the dependence of selected parameters of Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents in the South Bohemia region. With regard to a relativelly high number of primary data (entries from about 8 000 traffic accidents in the time period between 7/2010 and 6/2015 in the South Bohemia region, where was always present at least one unit of the South Bohemia Fire Rescue Service), mathematical statistic tools were needed to create a survey of selected parameters of the data file. Determining intervals for individual statistic features is to some extent carried out "by feeling". With regard to it, there was done the sensitivity analysis within which was investigated the influence of minor changes in the number of intervals on apportionment of percent occurrences of monitored statistical features (intervals were determined "by feeling" and based on recommendation from technical literature). For investigation of statistical features were used description statistics and also methods of statistical induction. The information used from technical literature and the interpretation of partial results and conclusions concerning individual sections of the thesis are provided in the section Discussion. The thesis demonstrated that the empirical apportionment of the number of traffic accidents and costs on South Bohemia Fire Rescue Service's interventions in traffic accidents can be considered as standard. Therefore it is correct to use theoretical findings associated with standard apportionment to work with those data. Also the thesis demonstrated that the number of traffic accidents and costs associated with South Bohemia Fire Rescue Service's interventions not only does not decrease but on the contrary increases. It was demonstrated that there is present very high positive correlation between numbers of the traffic accidents and the costs related to South Bohemia Fire Rescue Service's interventions in single months of the monitored time period. This brings us to a conclusion that the increase of costs related to interventions is caused mainly by the increase of the number of traffic accidents where the units of Fire Rescue Service intervene.eng
dc.date.accepted2016-09-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavránková, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam