dc.contributor.advisor | Dudová, Anna | |
dc.contributor.author | Švejkarová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:25:20Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:25:20Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3362 | |
dc.description.abstract | Zmapování muzejní pedagogiky v Jihočeském muzeu, její prostředky a uplatnění v programové nabídce Jihočeského muzea jako cesta k výchovnému zhodnocování volného času, neformální edukaci a k naplnění obecné mezinárodně respektované definice, která je součástí Profesního etického kodexu muzeí, přijatou organizací ICOM při UNESCO "Muzeum je stálá nevýdělečná instituce ve službách společnosti a jejího rozvoje, otevřená veřejnosti, která získává, uchovává, zkoumá, zprostředkuje a vystavuje hmotné doklady o člověku a jeho prostředí za účelem studia, vzdělávání, výchovy a potěšení" | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | muzeum | cze |
dc.subject | muzejní pedagogika | cze |
dc.subject | muzejní animace | cze |
dc.subject | muzejní pedagog | cze |
dc.subject | Museum | eng |
dc.subject | Museum Education | eng |
dc.subject | Museum Animation | eng |
dc.subject | Museum Pedagogue | eng |
dc.title | Muzejní fenomén a muzejní pedagogika v prostředí Jihočeského muzea v Českých Budějovicích | cze |
dc.title.alternative | The Museum Phenomenon and Museum Education in the Environment of the Museum of South Bohemia | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 40290 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis focuses on forms of education in the environment of the Museum of South Bohemia in Ceske Budejovice. Its first part defines the term Museum Phenomenon and introduces the history of museology and the history of various activities of the Town Museum in Ceske Budejovice. It also attempts to chart the very first educational activities of the Museum of Ceske Budejovice and furthermore it introduces its contemporary educational programs. Second part explains the terms Museum Education, Museum Animation and Leisure-time Pedagogy. It also elucidates the different means of museum education. The goal of this thesis is to evaluate the pedagogical activities of the Museum of South Bohemia in relation to educational evaluation of leisure time activities.
A significant part is dedicated to measuring the fulfillment of the internationally respected definition of ICOM by UNESCO through the means of museum pedagogy. This is also the main subject of the final part of the thesis, which should reflect the importance of museum education in relation to the world cultural heritage. A separate part is dedicated to illustrating a specific educational activity of the Museum of South Bohemia. The appendices present samples of both old and new exhibition worksheets. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |