Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
Abstrakt
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití finančních podpor v regionálním rozvoji Jihlavska
Vaňková, Lucie (Jihočeská univerzita, 2009)Cílem bakalářské práce je analyzovat využití finančních podpor v regionálním rozvoji Jihlavska a to z pohledu čerpání finančních zdrojů z EU za předchozí programovací období 2004 - 2006 a doplnit ho o právě probíhající ... -
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Peterková, Lenka (Jihočeská univerzita, 2015)Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu v pedagogické praxi. V teoretické části jsou uvedeny kurikulární dokumenty, ze kterých vycházejí předpisy pro tvorbu školních vzdělávacích ... -
Reforma základního uměleckého školství a školní vzdělávací programy z pohledu pedagogů
Swiersovič, Magdaléna (Jihočeská univerzita, 2014)Práce se zabývá reformou základního uměleckého vzdělávání v České republice a jejím hodnocením ze strany pedagogů. Teoretická část charakterizuje historii a vývoj základních uměleckých škol, dále pak rámcově vzdělávací ...