dc.contributor.advisor | Mrkvičková, Iva | |
dc.contributor.author | Dobrovolná, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:15:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:15:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-06-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33540 | |
dc.description.abstract | Současná doba zapříčinila rychlý rozvoj technologií, díky kterým můžeme k výuce
snadno využít filmy (filmové adaptace literárních děl) nebo hudbu (soundtracky).
V diplomové práci se budu věnovat filmovým adaptacím literárních děl a specifikům
filmových adaptací určených dětskému divákovi. Zaměřím se také na jejich didaktické využití.
V praktické části budu pomocí mnou sestavených dotazníků zjišťovat, zda se děti
považují za čtenáře, diváky nebo za obojí. Zda jsou si žáci vědomi rozdílů mezi knihou a její
adaptací, případně jakých rozdílů jsou si vědomi, a jestli je tedy možné najít souvislost mezi
jejich vztahem ke čtenářství a diváctví. | cze |
dc.format | 88 s. | |
dc.format | 88 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | film | cze |
dc.subject | hudba | cze |
dc.subject | kniha | cze |
dc.subject | čtenář | cze |
dc.subject | divák | cze |
dc.subject | film | eng |
dc.subject | music | eng |
dc.subject | book | eng |
dc.subject | reader | eng |
dc.subject | spectator | eng |
dc.title | Vztah mezi literárním dílem a jeho
filmovou adaptací v představách žáků ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Relation between a Book and Its Movie Adaptation in Images of Students of Elementary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44917 | |
dc.description.abstract-translated | The current period caused the rapid development of technologies, which allows us to
use the films (film adaptations of literary books), drama or music (soundtrack) for teaching
easily.
In my thesis I will deal with film adaptations of literary works and the specifics of film
adaptations which are created for child viewer. I also focus on their didactic usage.
I will determine with the help of questionnaries whether children consider themselves
as readers, viewers or both in the practical part of my work, whether pupils are aware of the
difference between the book and its adaptation and if there is a possibility to find some
connection between their opinions and the relation to reading and spectatorship. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-AJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Schacherl, Martin | |