Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřivancová, Michaela
dc.contributor.authorVejšická, Martina
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:35Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:35Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-01-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33475
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce s názvem ,,Paralingvální a extralingvální prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ" je odhalení nejčastějších neverbálních prostředků, jimiž žáci doprovázejí svůj projev verbální. V teoretické části diplomové práce jsem se nejdříve zabývala komunikací obecně, co si pod tímto pojmem představit, co vše je součástí komunikace, dále jsem pokračovala specifickým druhem komunikace, tedy komunikací pedagogickou. V dalším úseku práce jsem se detailněji zaměřila na rozdělení komunikace na verbální a neverbální (nonverbální), a poté jsem se dostala ke stěžejnímu bodu své práce, tedy k prostředkům mimoslovním, a to extralingválním a paralingválním. Praktická část vycházela z metody pozorování, kdy jsem v každém ročníku 2. stupně základní školy strávila celkem 3 vyučovací hodiny českého jazyka. Vymezila jsem si 4 extraligvální (gestiku, mimiku, oční kontakt + pohledy, proxemiku) a 4 paralingvální (sílu hlasu, tempo řeči, artikulaci a pauzy) prostředky, které jsem blíže pozorovala. Na základě svých poznatků jsem následně sestavila jednu vyučovací hodinu, která měla žákům ukázat, že i když nepoužívají slova, stále hovoří. Závěr své diplomové práce jsem věnovala didaktickému přínosu odučené hodiny na toto téma.cze
dc.format107 s. (215 935)
dc.format107 s. (215 935)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleParalingvální a extralingvální prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠcze
dc.title.alternativeParalingual and extralingual means in the teaching of the Czech language at th second stage of primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag42137
dc.description.abstract-translatedThe subject of this diploma thesis entitled ,,Paralingual and extralingual means in teaching the Czech language at the second stage of primary school " is to uncover the most common nonverbal means of communication through which students accompany their verbal language. In the theoretical part of my thesis, I first dealt with communication in general, what this term imagine, what it is all part of communication, then I went on a specific type of communication, then communication in education. In the next part of thesis I was more focused at seperation of communication to verbal and nonverbal and then I got to a crucial point in my thesis, the non- verbal means, extralingual and paralingual. The practical part based on the method of observation, when I have spent total of 3 lessons of the Czech language in every grade of 2nd grade elementary school. I defined a 4 extralingual (gestures, facial expressions, eye contact + insights, proxemics) and 4 paralingual (the power of voice, rate of speech, articulation, and pauses) means that I closely watched. Based on my findings, I compiled one lesson that should show to the students if they do not use words, they are still speaking. The conclusion of my thesis was devoted to didactic contribution teached hours on this topic.eng
dc.date.accepted2017-02-06
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam