Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVácha, Zbyněk
dc.contributor.authorProcházková, Marie
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:31Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:31Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33467
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo vypracovat komplexní program zahrnující výukové aktivity s badatelskými prvky vztažené k biotopu zahradního jezírka. Teoretická část sumarizuje problematiku badatelsky orientovaného vyučování a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny zeměpisu a přírodopisu. Skládá se ze sedmi aktivit aplikovaných na biotop zahradního jezírka, určených pro žáky druhého stupně základních škol. Každá aktivita obsahuje metodický list pro učitele a pracovní list pro žáka. Většina aktivit je proveditelná v prostředí jakékoli vodní nádrže; některé je možné provést i ve škole. Vzdělávací program byl nejdříve pilotně otestován s učiteli základních škol a následně se žáky šestých a sedmých tříd jedné základní školy. Paralelně byla prostřednictvím písemných testů provedena evaluace efektivnosti programu. Její výsledky jsou součástí této práce, stejně jako diskuze praktického ověřování programu na učitelích a na žácích.cze
dc.format94 s. (115 022 znaků)
dc.format94 s. (115 022 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbadatelsky orientované vyučovánícze
dc.subjectpřírodovědné vzdělávánícze
dc.subjectškolní zahradacze
dc.subjectbiotop zahradního jezírkacze
dc.subjectzeměpiscze
dc.subjectpřírodopiscze
dc.subjectInquiry-based educationeng
dc.subjectscience educationeng
dc.subjectschool gardeneng
dc.subjectgarden-pond biotopeeng
dc.subjectgeographyeng
dc.subjectbiologyeng
dc.titleVyužití biotopu zahradního jezírka ve výuce na 2. stupni základních škol (Komplexní vzdělávací program se zvýšeným důrazem na aplikaci badatelsky orientovaných prvků)cze
dc.title.alternativeUtilization of the garden-pond biotope in secondary education (Comprehensive inquiry-based education program)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40872
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this thesis is to develop a comprehensive educational program involving student activities related to the biotope of the garden pond. The theoretical part deals with general issues of inquiry-based education and the utilization of school gardens. The main contribution of the thesis is the creation of a concrete educational program, comprising seven activities which employ the environment of a garden pond. It is designated for biology and geography classes at middle/secondary schools. Each activity portfolio consists of a methodological sheet for teachers and a work sheet for students. Most activities can be carried in the environment of any water tank; some activities can be also done in the school building. The training program was pilot tested with elementary school teachers and subsequently with sixth and seventh grade students. Concurrently, an evaluation of the program's effectiveness was implemented in the form of written tests. The thesis discusses the findings from this evaluation as well as the practical verification of the suggested program that was carried out on teachers and on students.eng
dc.date.accepted2017-08-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChmelová, Štěpánka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam