Reprezentace osobnosti v prostředí hry LOTR Online prostřednictvím jazykových a mimojazykových prostředků
Abstrakt
Tématem mojí bakalářské práce byla standardní lexikální analýza provedená pomocí modelu Del Hymes. Sběrným místem mi byla platforma MMORPG hry Lord of the Rings Online. Jednalo se tedy o analýzu textu komunikace zprostředkované.
Dnes bych ráda velmi přímo navázala na svou předchozí práci. Zprostředkovaná komunikace je i po třech letech stále diskutované téma. Její poznání se prohlubuje, vnímání neustále upravuje. Nyní si ve své práci již nevystačím s analytickým popisem jazykového jevu.
Díky novým výzkumům a novým modelům zkoumání se můžeme podívat hloub do textu a věnovat se sdělení a komunikaci na rovině striktně kvantitativní. Díky jménům jako jsou například Joseph B. Walther, Daantje Derks či Victor Savicki se můžeme pustit ve výzkumu daleko za lingvální složku komunikace a tak můžeme začít bádat v lákavých hlubinách paralingválních, toto vše v komunikaci zprostředkované počítačem.
Takovýto hlubinný přístup skýtá mnoho nových otázek. Co vše je vlastně v textu skryto? Jaké informace můžeme prostřednictvím textu získat, aniž by byly sděleny v primárním kódu?
V této práci nabídnu několik výzkumných otázek, které vznikly na základě mé mnohaleté zkušenosti se hrou a komunikátem v ní vznikajícím. Tyto otázky se pokusím vybavit jazykovými podklady za pomoci prostředků mně dostupných.
Tato práce již nemá za cíl pouze poskytnout rukověť k užívání specifického způsobu komunikace. Má za cíl podívat se hluboko dovnitř komunikátu a nalézt důkazy o schopnosti komunikátu hovořit o svém původci. Tato práce má za cíl prokázat, že produkt zprostředkované komunikace dokáže dotvářet představu o osobnosti komunikující přinejmenším stejně účinně, byť odlišnými prostředky, jako paraverbální prostředky v komunikaci "face to face".