dc.contributor.advisor | Mrkvičková, Iva | |
dc.contributor.author | Douchová, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33450 | |
dc.description.abstract | Tématem mojí bakalářské práce byla standardní lexikální analýza provedená pomocí modelu Del Hymes. Sběrným místem mi byla platforma MMORPG hry Lord of the Rings Online. Jednalo se tedy o analýzu textu komunikace zprostředkované.
Dnes bych ráda velmi přímo navázala na svou předchozí práci. Zprostředkovaná komunikace je i po třech letech stále diskutované téma. Její poznání se prohlubuje, vnímání neustále upravuje. Nyní si ve své práci již nevystačím s analytickým popisem jazykového jevu.
Díky novým výzkumům a novým modelům zkoumání se můžeme podívat hloub do textu a věnovat se sdělení a komunikaci na rovině striktně kvantitativní. Díky jménům jako jsou například Joseph B. Walther, Daantje Derks či Victor Savicki se můžeme pustit ve výzkumu daleko za lingvální složku komunikace a tak můžeme začít bádat v lákavých hlubinách paralingválních, toto vše v komunikaci zprostředkované počítačem.
Takovýto hlubinný přístup skýtá mnoho nových otázek. Co vše je vlastně v textu skryto? Jaké informace můžeme prostřednictvím textu získat, aniž by byly sděleny v primárním kódu?
V této práci nabídnu několik výzkumných otázek, které vznikly na základě mé mnohaleté zkušenosti se hrou a komunikátem v ní vznikajícím. Tyto otázky se pokusím vybavit jazykovými podklady za pomoci prostředků mně dostupných.
Tato práce již nemá za cíl pouze poskytnout rukověť k užívání specifického způsobu komunikace. Má za cíl podívat se hluboko dovnitř komunikátu a nalézt důkazy o schopnosti komunikátu hovořit o svém původci. Tato práce má za cíl prokázat, že produkt zprostředkované komunikace dokáže dotvářet představu o osobnosti komunikující přinejmenším stejně účinně, byť odlišnými prostředky, jako paraverbální prostředky v komunikaci "face to face". | cze |
dc.format | 85 s. (115 579 znaků) | |
dc.format | 85 s. (115 579 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Počítačem zprostředkovná komunikace | cze |
dc.subject | MMORPG | cze |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | gender | cze |
dc.subject | Computer mediated communication | eng |
dc.subject | MMORPG | eng |
dc.subject | emotions | eng |
dc.subject | identity | eng |
dc.subject | gender | eng |
dc.title | Reprezentace osobnosti v prostředí hry LOTR Online prostřednictvím jazykových a mimojazykových prostředků | cze |
dc.title.alternative | Representation of personality in the game environment of LOTR Online via lingual and extralingual means | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40644 | |
dc.description.abstract-translated | My Bachelor's thesis aimed at a standard lexical analysis carried out by the means of Del Hymes model. The MMORPG platform of the game Lord of the Rings Online served as a linguistic data collection point. Therefore, the analysis was one of mediated communication.
The presented Master's thesis directly resumes the previous one. Mediated communication is even three years later still a widely discussed topic. Its understanding is deepening and its perception is continuously being refined. Nowadays, an analytical description of a linguistic phenomenon cannot be sufficient for an up-to-date thesis.
Owing to recent research and new models of enquiry a deeper insight into the text is possible as well as message and communication analysis at
a strictly quantitative level. Thanks to the work of people such as Joseph B. Walther, Daantje Derks or Victor Savicky one can immerse in a research reaching far beyond the linguistic element of the communication, and therefore start to examine the alluring paralingual depths inside the communication mediated via computers.
Such a depth approach opens up a lot of questions. What exactly is hidden in the text? What information can be acquired through the text which is not communicated in primary code?
This thesis formulates several research questions which crystalised out of my long-lasting experience with the game and the MESSAGE produced there. These questions are supplied with lingustic evidence available to the author.
The presented thesis does not aim only at providing a handbook for using a specific type of communication. The aim comprises of a depth insight into the message and of finding proofs the message exhibits such traits which reveal its author. This thesis strives to prove that the product of mediated communication is capable of completing the notion of the communicating person at least as efficiently, though by different means, as the paraverbal means in face-to-face communication. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-VVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Heger, Vladimír | |