dc.contributor.advisor | Kraft, Stanislav | |
dc.contributor.author | Matejová, Vlasta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:11:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:11:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33375 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou celkové dojížďky a dojížďky za prací do středisek osídlení v rámci Jihočeského kraje a časovou dostupností vymezených regionů pomocí individuální automobilové dopravy. Na základě údajů o dojížďce ze SLDB 2011 je sledována prostorová organizace Jihočeského kraje. Výběr středisek pro sociogeografickou regionalizaci je proveden na základě tří metod - metody geografů L. Sýkory, M. Hampla a M. Haláse. Díky aplikaci tří různých metod dochází k eliminaci roztříštěné prostorové struktury a k eliminaci nejmenších středisek. Druhá část analytické kapitoly se zabývá sledováním časové dostupnosti ve vymezených regionech. Analytické části předchází část teoretická, která se zabývá teoretickému zpracování dopravní dostupnosti, dojížďky obyvatelstva do zaměstnání a stanovením hypotéz. Další kapitola je věnována metodice práce a zdrojům dat. | cze |
dc.format | 66 s. | |
dc.format | 66 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dojížďka | cze |
dc.subject | Jihočeský kraj | cze |
dc.subject | region | cze |
dc.subject | regionalizace | cze |
dc.subject | časová dostupnost | cze |
dc.subject | individuální doprava | cze |
dc.subject | commuting | eng |
dc.subject | South Bohemian region | eng |
dc.subject | region | eng |
dc.subject | regionalization | eng |
dc.subject | time accessibility | eng |
dc.subject | private transport | eng |
dc.title | VLIV DOPRAVNÍ DOSTUPNOSTI NA DOJÍŽĎKU OBYVATEL ZA PRACÍ DO STŘEDISEK OSÍDLENÍ V JIHOČESKÉM KRAJI | cze |
dc.title.alternative | THE INFLUENCE OF TRANSPORT ACCESSIBILITY ON COMMUTING TO WORK INTO POPULATION CENTRES IN THE SOUTH BOHEMIAN REGION | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48608 | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor´s thesis analyses the aggregate and job-related commuting rates into population centres in the South Bohemian region as well as the time accessibility into the selected regions by car transport. This analysis utilises data from population census 2011 to investigate the spatial organisation of the South Bohemian region. The selection of the centres for sociogeographic regionalization is based on the methods of L. Sýkora, M. Hampl and M. Halás. Application of three differing methods results in the elimination of the fragmented spatial structure as well as the smallest centres from the analysis. The second part of the analytical chapter deals with the monitoring of time accessibility into selected regions. The theoretical part, preceeding the analytical section, deals with the theoretical processing of transport accessibility, job-related commuting and the determination of hypotheses. The next chapter is devoted to the methodology and data sources. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Geografie pro veřejnou správu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Geografie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Květoň, Tomáš | |