VLIV DOPRAVNÍ DOSTUPNOSTI NA DOJÍŽĎKU OBYVATEL ZA PRACÍ DO STŘEDISEK OSÍDLENÍ V JIHOČESKÉM KRAJI
Abstrakt
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou celkové dojížďky a dojížďky za prací do středisek osídlení v rámci Jihočeského kraje a časovou dostupností vymezených regionů pomocí individuální automobilové dopravy. Na základě údajů o dojížďce ze SLDB 2011 je sledována prostorová organizace Jihočeského kraje. Výběr středisek pro sociogeografickou regionalizaci je proveden na základě tří metod - metody geografů L. Sýkory, M. Hampla a M. Haláse. Díky aplikaci tří různých metod dochází k eliminaci roztříštěné prostorové struktury a k eliminaci nejmenších středisek. Druhá část analytické kapitoly se zabývá sledováním časové dostupnosti ve vymezených regionech. Analytické části předchází část teoretická, která se zabývá teoretickému zpracování dopravní dostupnosti, dojížďky obyvatelstva do zaměstnání a stanovením hypotéz. Další kapitola je věnována metodice práce a zdrojům dat.