dc.contributor.advisor | Kouřilová, Jana | |
dc.contributor.author | Černá, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:42Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33198 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na zjištění míry využití kresebné techniky jako orientační screeningové metody pro zachycení zvýšené míry úzkosti a úzkostnosti u dětí mladšího školního věku. Teoretická část práce definuje základní pojmy úzkostnosti, úzkosti a strachu. Pozornost se věnuje problematice úzkosti a úzkostnosti u dětí se specifikací na mladší školní věk. Dále se zajímá o využití dětské kresby jako součást diagnostického nástroje se zaměřením na kresbu lidské postavy. Poslední kapitola popisuje dle daných autorů znaky úzkosti, které budou sledovány v praktické části. Ve výzkumné části byla použita Škála na měření míry úzkosti a úzkostnosti, která sloužila k rozdělení respondentů do tří skupin. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké jsou rozdíly v Testu kresby lidské postavy u skupin respondentů s různou mírou úzkosti a úzkostnosti. Skupiny byly porovnány v Testu kresby lidské postavy podle předem definovaných znaků úzkosti. Výsledky práce by mohly podpořit kvantifikovatelnost znaků úzkosti a využití kresebných technik v oblasti psychodiagnostiky dětí. | cze |
dc.format | 73 s. (109 126 znaků) | |
dc.format | 73 s. (109 126 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dětská kresba | cze |
dc.subject | kresba lidské postavy | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | screeningová metoda | cze |
dc.subject | strach | cze |
dc.subject | ŠAD | cze |
dc.subject | úzkost | cze |
dc.subject | úzkostnost | cze |
dc.subject | children's drawings | eng |
dc.subject | human body drawing | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | screening method | eng |
dc.subject | fear | eng |
dc.subject | TAS | eng |
dc.subject | anxiety | eng |
dc.subject | anxiousness | eng |
dc.title | Signály úzkosti v kresbě dětí mladšího školního věku | cze |
dc.title.alternative | Signals of anxiety in drawings of primary school children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46735 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the extent of using drawing techniques as indicative screening method for detecting increased level of anxiety and anxiousness of primary school children. The basic terminology such as anxiousness, anxiety and fear are defined in the theoretical part. The thesis focuses on the issue of anxiety and anxiousness of children attending primary schools as well as on using children's drawings as a diagnostic tool with an orientation on human body drawing. Signs of anxiety are described from different point of view of several authors in the last chapter. These signs will be further examined in the practical part. A scale for measuring degree of anxiety and anxiousness was used in the practical part. This scale served as a tool for dividing respondents into three groups. The aim of the survey was to find out the differences in human body drawing tests among respondents of different degrees of anxiety. The groups were compared in these human body drawing tests according to specific defined signs of anxiety. The results of the thesis could support measurability of anxiety signs and usage of drawing techniques in the area of children psychodiagnosis. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hynek, Jan | |