Sociální dovednosti a možnosti jejich rozvoje u dětí s poruchou autistického spektra
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností dětí s poruchou autistického spektra v mladším školním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní informace o jednotlivých druzích poruch autistického spektra, předkládá nejpodstatnější informace vztahující se k sociálním dovednostem dětí s autismem a podrobněji se věnuje specifickým projevům Aspergerova syndromu. Praktická část se zaměřuje na skupinové nácviky sociálních dovedností. Pomocí kvalitativního výzkumného přístupu jsou zkoumány možnosti kompenzace deficitů v oblasti sociálního chování a komunikace u dětí s Aspergerovým syndromem. Cílem praktické části bakalářské práce bylo přiblížit specifika rozvoje sociálních dovedností pomocí skupinových nácviků a předat zkušenosti rodičů dětí, které na tyto nácviky docházely.