Rodiči vnímané genderové stereotypy v mateřské škole a postavení učitelky a učitele
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak rodiče předškolních dětí vnímají genderové stereotypy v mateřské škole a jaký vliv a postavení má podle nich učitel a učitelka. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje kapitoly týkající se předškolního vzdělávání, genderových stereotypů a postavení učitelky a učitele. Jsou zde zmíněny také výzkumy týkající se řešené problematiky. V empirické části jsou zmapovány výsledky kvantitativního výzkumu, kde je cílem zjistit postoj, názor rodičů předškolních dětí na genderové stereotypy v mateřské škole a vliv učitelky a učitele. Dílčími cíli je určit rozdílnost v názorech matek a otců, rozdíly v názorech rodičů dívek či chlapců a rozdíly v názorech rodičů z úplných a neúplných rodin.