Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNajmonová, Marie
dc.contributor.authorMatoušovská, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-08T12:06:49Z
dc.date.available2021-12-08T12:06:49Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33136
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je sociálně znevýhodněné dítě v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je shrnuto, co znamená pojem sociální znevýhodnění a problematika sociálního vyloučení. Dále je sledován vývoj dítěte předškolního věku od tří do šesti let, kde porovnávám tělesné, motorické a kognitivní znaky. Poté popisuji specifické znaky osobnosti u dítěte se sociálním znevýhodněním. V neposlední řadě je teoretická část zaměřena na osobnost učitele mateřské školy a charakteristice současných přístupů v předškolním vzdělávání. Praktická část vychází z použití kvantitativní metody dotazování. Jsou zde shrnuty výsledky 113 učitelů a učitelek mateřských škol, kde je cílem zjistit jaké odlišnosti vnímají učitelé u sociálně znevýhodněných dětí, jakým způsobem s nimi pracují a zda zavedení povinného předškolního roku pozitivně ovlivní vývoj sociálně znevýhodněného dítěte.cze
dc.format69 s.
dc.format69 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsociální znevýhodněnícze
dc.subjectsociální vyloučenícze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectvývoj předškolního dítětecze
dc.subjectpovinný předškolní rokcze
dc.subjectsocial disadvantageeng
dc.subjectsocial exclusioneng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectcompulsory preschool yeareng
dc.titleDítě ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu učitele mateřské školycze
dc.title.alternativeA child from socially disadvantaged environment from kindergarten teacher's point of vieweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag45747
dc.description.abstract-translatedThe topic of bachelor thesis is socially disadvanteged child. The thesis is devided to two parts: theoretical and practical. In the theoretical part it is summarized the meaning of social disadvantage and the problematic of social exclusion. There is also monitored the development of preschool age children from three to six years, where I compare the physical, motor and cognitive features. Then I describe specific features of the personality of socially disadvantaged child. Finally, the theoretical part is focused on the personality of kindergarten teacher characteristics and current approaches in preschool education. The practical part is based on the use of quantitative method - questioning. It summarizes the results of 113 teachers and kindergarten teachers, where the aim is to find out what the differences perceived by teachers for socially disadvantaged children how to work with them and if the introduction of compulsory pre-school year would positively affect the development of a socially disadvantaged child.eng
dc.date.accepted2017-05-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam